Facebook-láz a felnőtteknél

Egy év alatt közel félmillióval nőtt a Facebookon regisztrált hazai felnőttek száma a Mediameter kutatása szerint, és az év elejére átlépte a hárommilliót. Az iWiW a folyamat legnagyob vesztese, a kutatócég adatai szerint egy év alatt mintegy egymillióan hagyták ott a magyar közösségi site-ot.

 

A múlt év eső negyedévében a 18 éves, vagy ennél idősebb népesség 38 százaléka volt tagja valamelyik közösségi oldalnak, az idei év elején már 41 százalékuk. Ez egy év alatt mintegy 250 ezer fős növekedést jelent, így a közösségioldal-tagsággal rendelkező felnőttek száma az év elejére megközelítette a 3 és félmillió főt.

 

A közösségi oldalak használata továbbra is sokkal jellemzőbb a fiatalabb, 40 év alatti korcsoportokra, amelyeken belül a népesség többségének van valamilyen közösségi oldalhoz köthető tagsága, de azért aktívnak mondható ebből a szempontból a 40-49 évesek jóval több, mint egyharmada is (43%), illetve az 50-59 évesek több mint negyede (28%), valamint a 60 év felettiek egytizede is.

 

A közösségioldal-használat Magyarországon, 2013. elején is mindenekelőtt a Facebookot jelentette. 2012. elején a felnőttek 32 százaléka volt tagja ennek a közösségnek, egy évvel később már 38 százalék. Az iWiW tagságának csökkenése azonban a tavalyi évben is tovább folytatódott, hiszen az idei év elején már csak a 18 éves, vagy idősebb lakosoknak alig több mint egytizede volt tagja az iWiW-nek (11%), miközben az egy évvel ezelőtti vizsgálat még 23 százalékos szintről számolhatott be. Ez azt jelenti, hogy a magukat iWiW-tagnak vallók száma majdnem 1 millió fővel csökkent egyetlen év alatt, miközben a Facebook-tagok száma – részben az iWiW-ről távozók közül, részben a mintegy negyedmillió új közösségi oldal felhasználóból táplálkozva –, majdnem félmilliós növekedést elkönyvelve átlépte a 3 milliós szintet.

 

A Mediameter kutatásából az is kiderül, hogy a közösségi oldalak felhasználói leginkább leveleznek/csetelnek ismerőseikkel (87%), mások által közzétett információkat lájkolnak és osztanak meg (79%), míg a cégek márkaoldalait több mint felük, 54% keresi fel. A felmérés szerint 2013. első negyedévében a közösségi oldalakon a legkevésbé népszerű tevékenység a játék volt: a felhasználók csupán 49%-a szokott játszani ezen oldalakon.

 

A Mediameter adatai alapján az online vásárlással, illetve az internetes banki ügyintézéssel kapcsolatban azonban továbbra is óvatosak a hazai felnőttek, hiszen csak néhány százezer lakos intézi az ilyen ügyeit rendszeresen az interneten. Érdekesség, hogy online szerencsejátékokkal csak a megkérdezettek 5%-a szokott játszani, ám az online fogható rádiók és televíziók adásait is kevesen (előbbit 9%, utóbbit 8%) kísérik figyelemmel.

  • Megosztom