Facebook: mobilos hirdetésekkel taroltak

A mobilos hirdetések piacán a Facebook a második legnagyobb szereplő a Google után. A piaci részesedésük eléri a 20 százalékot.

Még mindig tud hova növekedni a Facebook. A második negyedévben a havonta aktív felhasználók száma elérte az 1,71 milliárdot, ami 15 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ez azt jelenti, hogy a világon már majdnem minden negyedik ember használja a Facebookot – írja a Portfolio.hu.

A mobilos felhasználók száma 20 százalékkal nőtt és elérte a 1,57 milliárdot. Minden régióban emelkedett a felhasználószám, de leginkább Ázsiában, ahol közel 100 millióval nőtt a havonta aktív felhasználók száma. A mobil-sztori jól bejött a Facebooknak. Nemrég leválasztotta mobil chatalkalmazását, a Messengert, amin így, hogy teljesen független alkalmazás lett, havonta 1 milliárdan üzengetnek. Egyre népszerűbb a pár éve felvásárolt Instagram is, a képmegosztót havonta 500 millióan használják már.

A felhasználók mellett a hirdetők is a mobil platformok felé fordultak. Már a teljes hirdetési bevétel 84 százalékát adta a mobil hirdetések bevétele, míg egy évvel ezelőtt “még csak” a 76 százalékát tette ki. Ebben segítettek a videós hirdetések és az is, hogy az Instagram felületén is elkezdett hirdetéseket kínálni a Facebook. A mobil hirdetések piacán a Facebook a második legnagyobb szereplő a Google után, mintegy 20 százalékos piaci részesedéssel.

Mivel a Facebook bevételeinek fő forrását a hirdetések jelentik, így a mobil hirdetések száguldása repítette a bevételeket is. A második negyedévben 63 százalékkal ugrott meg a bevétel az előző év azonos negyedévéhez képest, ami az elemzőket is meglepte. A várt 6 milliárd dollárral szemben 6,43 milliárd dolláros bevétele volt a cégnek.

  • Megosztom