Ezt láttuk a képernyőn: 9000 reklám naponta

Naponta átlagosan 9268 reklámot vetítettek a hazai csatornák 2011-ben az AGB Nielsen Médiakutató Kft. adatai szerint. A legtöbb hirdetés az „általános szórakoztató” csatornákon került adásba, ezt követte a „film”, majd az „ismeretterjesztő” csoport. A legnépszerűbb reklámszpotot közel 2,8 millióan látták.

A reklámok száma azonban nagyban függ attól, hogy egy-egy csoportban hány csatorna szerepel, és azok mennyire aktívak. Ha azt vizsgáljuk, hogy az egyes csoportokon belül egy csatornára átlagosan hány reklám jut, akkor „országos kereskedelmi” – „film” – „általános szórakoztató” sorrendet kapunk – derül ki az AGB Nielsen elemzéséből.

Az egy napra jutó átlagos megjelenésszám 9 268 darab, de a reklámok éven belüli eloszlása nem egyenletes. A legtöbb hirdetést októberben számoltuk (330 149 darab), ezt követte november (322 226 darab), és május. (317 746 darab) A legkevesebb hirdetés januárban volt képernyőn. (182 991 darab). Az év során 194 olyan nap volt olyan, amikor az átlagnál több (a maximum érték 11 552 darab), és 171 olyan, amikor az átlagnál kevesebb hirdetés jelent meg a képernyőn (a minimum érték 2 612 darab.)

A napszakon belül eloszlást vizsgálva azt tapasztalhatjuk, hogy a legtöbb hirdetés 20 és 21 óra között került képernyőre (222 788 darab), míg a legkevesebb hajnali 4 és 5 között. (8 183 darab) Az egyenetlen eloszlást jól mutatja, hogy a 19:00 – 22:59 idősáv négy órájában az összes megjelenés mintegy egynegyede, 838 350 darab reklám volt adásban.

2011-ben az azt megelőző évhez képest kettő perccel nőtt az egy főre jutó tévénézési idő a teljes lakosság körében, így ez az érték 286 perc. Nőtt az egy percre jutó napi reklámnézési idő is, ez utóbbi 22,3 perc, azaz a teljes tévénézés 7,8%-a. Ugyancsak a teljes lakosságot alapul véve egy ember egy nap átlagosan 72,6 darab reklámot látott, ami napok szerint bontva 28,6 és 109,8 között mozgott. (A legkisebb érték nem ahhoz a naphoz tartozik, amikor a legkevesebb reklám volt adásban, és a legnagyobb sem ahhoz, amikor a legtöbb.)

A múlt évben az AGB Nielsen elemzése szerint 6 755-féle hirdetés került képernyőre. Az összesített megjelenésszámot alapul véve ez azt jelenti, hogy egy reklámfilm átlagosan 500-szor volt képernyőn. A 6755-féle reklámból 5 118 volt olyan, ami maximum 500-szor, ebből 1 239 féle maximum 10-szer.

Bár az AGB Nielsen elsősorban magyar nyelvű csatornákat vizsgál, rengeteg idegen nyelvű hirdetést találtak. Tavaly összesen 294 804 darabot, ez az összes megjelenésszám 8,7%-a. A vizsgált 45 csatornából 15-ön futott idegen nyelvű hirdetés, volt olyan, amelyiken csak 1 darab, de olyan is, ahol a sugárzott mennyiség 76%-a.

A 2011-es összesített reklámidő 23 364,1 óra, azaz ha egy csatorna egész nap csak reklámokat sugározna, akkor az előző esztendő hirdetéseit két év és nyolc hónapon keresztül sugározná. Az egy megjelenésre jutó átlagos hossz 24,9 mp, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a 25 másodperces hirdetések voltak a leggyakoribbak, mert ez a hossz csak a harmadik helyre szorult a 30 másodpercesek és a 20 másodpercesek mögött. 2011-ben a legnézettebb reklámmegjelenést a teljes lakosságból 2 758 359 fő látta, maga a hirdetés egy Balaton szelet reklám volt.

  • Megosztom