Ezermilliárdos marketingköltés

Jövőre átlépheti az ezermilliárd dollárt a hirdetések és egyéb marketing szolgáltatások összértéke a GroupM friss előrejelzése alapján. A prognózis szerint csak reklámokra 552 milliárd dollárt költenek világszerte 2017-ben. Idén viszont a korábban vártnál lassabb lehet a szektor fejlődése.

 

Jövőre fordulhat elő első alkalommal, hogy a globális marketing célú kiadások – vagyis a reklámra és marketing szolgáltatásokra költött összeg – meghaladja az ezermilliárd dollárt a GroupM elemzése szerint. A cég által kiadott friss prognózis szerint az idén a korábban jelzettnél lassabb lehet a reklámszektor bővülése, 4,5 százalék helyett, csak 4 százalékos növekedéssel számolnak.

 

A folyamat hátterében elsősorban a kínai és brazíliai reklámköltés lassuló fejlődése áll. Ez Kína esetében például azt jelenti, hogy a korábban jelzetthez képest 2,5 százalékponttal lehet lassabb az idei növekedés, igaz még így is 6,6 százalékkal bővülhet a távol-keleti ország hirdetési szektora. Jövőre pedig újabb 7 százalékos bővülést várnak a szakértők.

 

Meglepő módon az Egyesült Államokban a korábban számítottnál gyorsabb lehet a reklámpiac fejlődése idén, 2,7 százalékos helyett 3,1 százalékos növekedéssel számolnak. Az igazán gyors felfutást azonban India produkálja majd, ahol idén és jövőre 14-15 százalékos bővüléssel lehet számolni a reklámköltésben, aminek hatására 2018-ra bekerül a világ tíz legnagyobb hirdetési piaca közé.

  • Megosztom