Ezek a legjobb weboldalak utazáshoz

A Skift.com utazási portál összeállított egy listát arról a huszonöt desztinációmarketinggel foglalkozó weboldalról, amelyek a lap szerint az idén a legjobbnak és legmodernebbnek számítanak.

A Skift szerint az elmúlt időszak legnagyobb dizájn- és tartalommenedzsment-trendje a statikus, „billboard” típusú weboldalaktól, amelyek a turisztikai és vendéglátó-ipari partnereket rengeteg bannerhirdetéssel és általános leírással jelenítették meg, a sokkal eredetibb, történetvezérelt portálok felé tolódik el.

A korral igazán lépést tartó oldalak ma már jóval letisztultabbak, mint régen. Például a Visit California tavaly januárban megújult platformja is hosszasan lefelé görgetős, a képek és történetek által vezérelt, mobileszközön is tökéletesen megjelenő dizájnt kapott. Sikerességét az is mutatja, hogy 2013-ban egy hónap alatt még csak 150 ezer látogatója volt az oldalnak, 2015 májusában viszont már 1,5 millió.

A turisztikai hivatalok és irodák weboldalaikon egyrészt igyekeznek sokkal jobb leírást adni az egyes városrészekről és akár a környékről, valamint mobilbarát, sok esetben az érdekes pontokat is megjelenítő térképet fejlesztenek, hogy útközben is bármikor lehessen azt böngészni. Több célcsoportot is ellátnak információkkal és szem előtt tartják az autentikus élmények közvetítését. A desztinációmarketinggel foglalkozók a felhasználók egyedi igényeire is figelnek, így a gasztroturistákat is további „alkategóriákra” bonthatják.

Egyre népszerűbbek a weboldalakon a helyiek által készített videók is, amelyekben a lakosok büszkén és természetes hangnemben, nem erőlködve mutatják be környezetüket. Jó példa erre Skócia és Zürich turisztikai weboldala, a Visit Scotland és a Visit Zurich, ahol a desztinációmarketinggel foglalkozó iroda helyieket alkalmaz annak érdekében, hogy saját történeteikkel minél népszerűbbé tegyék az úti célt a turisták számára.

A listát a Skift elsősorban aszerint állította össze, hogy mely weboldalak nyújtják a legjobb felhasználói élményt – többek között mobileszközön –, melyeknek a legmodernebb a layoutja, melyek azok, ahol zökkenőmentes a navigáció és hol a leghatásosabb a dizájn és a történetmesélés. Ezek összessége adta az eredményt, vagyis, hogy mindezek megléte esetén mely weboldalak csábítanak leginkább arra, hogy meglátogassuk az adott desztinációt.

A Skift 25-ös listája: Nashville Music City, NYC & Company, Visit California, Experience Columbus, Travel Oregon, Visit Seattle, Discover Los Angeles, Visit Dallas, San Francisco Travel, Keep Exploring Canada, Tourism Nova Scotia, Chile Travel, Colombia Travel, Visit Finland, Visit Stockholm, Visit Norway, Frankfurt Tourism, Zurich Tourism, London & Partners, Ireland Tourism, VisitScotland, Visit Dubai, Visit Singapore, Tourism Australia, Auckland Tourism.

  • Megosztom