Ezek a módszerek hatnak a fogyasztókra

A keresőhirdetés és az e-mail marketing a leghatékonyabb eszközök a digitális szegmensben a fogyasztói döntések befolyásolására – legalábbis erre jutott az amerikai és brit fogyasztók körében végzett felmérése során a Trustpilot.

A cég összesen kétezer fogyasztót kérdezett meg az óceán két partján arról, hogy a bemutatott öt digitális hirdetési forma közül melyik győzte meg leginkább őket. A válaszadók közel harmada, 30,7 százaléka a keresőhirdetést jelölte meg az első helyen, igaz a reklám e-mailek sem maradtak le túl sokkal, ezekről a megkérdezettek 30,3 százaléka mondta, hogy valószínűleg képesek lennének befolyásolni a vásárlási döntéseiket.

Szintén jó eredményt értek el a célzott hirdetések a közösségi médiában, amit a fogyasztók 29,6 százaléka tartott hatékony eszköznek. A szponzorált hirdetéseket a megkérdezettek valamivel több mint negyede, míg az online streaming közben feltűnő – vagyis videók, zeneszámok közé beillesztett – reklámok 24,8 százalék szerint érhetnek el jó eredményt.

Érdekes módon az amerikai fogyasztók lényegesen nyitottabbak voltak a célzott közösségi médiás hirdetések felé, mint brit társaik. Emellett a streamelés közben megjelenő reklámokat is sokkal nyitottabban fogadják az Egyesült Államokban, mint az Egyesült Királyságban a felmérés szerint.

  • Megosztom