Ennyit költenek idén a hirdetők

Lefelé módosította a globális reklámpiac méretére vonatkozó előrejelzését az eMarketer, a piackutató cég korábban 577,8 milliárd dolláros bevétellel számolt a szegmensben, azonban legfrissebb előrejelzése szerint 569,7 milliárd dollár körül alakulhatnak a hirdetési költések. A digitális reklámpiac ugyanakkor továbbra is dinamikusan fejlődik, idén a múlt évhez képest 18 százalékkal nőhet.

 

Ebben az évben a teljes globális reklámköltés 30 százalékát már a különböző digitális platformok tudhatják magukénak az eMarketer legfrissebb előrejelzése szerint. A piackutató cég prognózisa alapján idén online és mobilos hirdetésre világszerte 170,17 milliárd dollárt költenek majd, ami 18 százalékos bővülést jelent a múlt évhez képest.

 

A társaság kis mértékben lefelé módosította a teljes reklámpiac méretére vonatkozó előrejelzését. Ezt a latin-amerikai, észak-amerikai és nyugat-európai régió vártnál gyengébb hirdetési költéseivel indokolja a társaság.

 

Az erre az évre vonatkozó módosítás ellenére az eMarketer elemzői úgy vélik, hogy 2019-ig pozitív tendenciák lehetnek a globális reklámpiacon, a hirdetők bizalma visszatér, ahogyan a jelentősebb gazdaságok helyzete stabilizálódik. A piackutató cég előrejelzése szerint 2019-ben már 719,2 milliárd dolláros lesz a világ reklámpiaca.

  • Megosztom