- Hirdetés -

Ez a kis kártya segíthet a gazdaság újraindításában

|

- Hirdetés -

Míg Európa vezetői folyamatosan keresik a megoldást a koronavírus válság miatt nehéz helyzetbe került társadalmi rétegek támogatására és eközben a gazdaság újraindításán dolgoznak, két európai fintech cég – a Loyaltek és a Paynovate – a Unity Card bevezetésével gyors választ adtak a kihívásokra. A Unity Card (unitycard.eu) egy olyan prepaid kártya, mely sürgősségi segélyezésre és egyes gazdasági szegmensek célzott támogatására egyaránt alkalmas. A Unity Card segítségével a koronavírus miatt bezárni kényszerült vagy visszaesést elszenvedő helyi vállalkozások, kereskedők, vendéglátóhelyek célzott támogatására és ezzel együtt a helyi gazdaság újraindítására is megfelelő eszköz áll rendelkezésre az állami és önkormányzati szervezetek számára egész Európában, így Magyarországon is.

A Unity Cardot a jelenlegi rendkívüli vírushelyzetben a kibocsátók az európai, így a magyarországi önkormányzatok számára is ingyenesen elérhetővé tették. Európa-szerte már közel 1 millió Unity Card kártyára érkezett igény. A megrendelt kártyákat a kibocsátók az Európai Unió országaiba szinte azonnal bárhova eljuttatják. Segítségével elkerülhetőek a támogatások nyújtásával járó adminisztratív és logisztikai nehézségek. A hagyományos segélyezéshez képest a Unity Card segítségével a támogató szervezetek, önkormányzatok szabályozni tudják a pénz elköltésének útját is, ami célzott és hatékony, pontosan követhető és finomhangolható eszközt kínál a helyi gazdaság újraindításához.

Ahogy a koronavírus görbéje lassan, de biztosan egyre laposodik, a fókusz a gazdaság újraindításával kapcsolatos kihívásokra helyeződik át. Bár az országok kormányai és a nemzetközi szervezetek Európában és az egész világon példa nélküli válságintézkedéseket jelentettek be, az még nem világos, hogy ezek önmagukban elegendőek lesznek-e és főleg, hogy a pénzügyi segítség kellő gyorsasággal célba tud-e jutni a támogatottakhoz. Az idő kulcskérdés: a döntő lépéseket még ma meg kell tenni, mert lehet, hogy holnap már késő lesz.

Éppen ezért, két európai fintech cég, a Loyaltek és a Paynovate összefogott és bevezetett egy úttörő eszközt, melynek neve: Unity Card. Ez a kártya és a mögötte álló pénzügyi-informatikai rendszer egyedülálló megoldást kínál önkormányzati, állami, közigazgatási döntéshozók számára, segítségével a válság miatt nehéz helyzetbe került csoportok és szegmensek számára villámgyors anyagi támogatást nyújthatnak. Ez az innovatív és könnyen használható megoldás gyakorlatilag egy debit kártya, melynek felhasználása akár bizonyos földrajzi területre (például egy adott városra, kerületre) vagy előre meghatározott üzlettípusokra korlátozható, különös tekintettel azokra, amelyeknek a krízis miatt átmenetileg be kellett zárniuk vagy csak korlátozottan működhettek: például szállodák, éttermek, kávézók, fodrászatok, ruházati üzletek stb. A Unity Card kiváló eszköz a helyi gazdaság fellendítésére és segít abban is, hogy a támogatások helyi kereskedőknél kerüljenek elköltésre, ne pedig külföldi online áruházak forgalmát növeljék.

„Akár rászoruló családokról, akár a krízis miatt bajba került kereskedőkről van szó, a döntéshozók helyi és országos szinten is azon dolgoznak, hogy enyhítsék a vírus okozta leállás hatásait: előkészítsék a gazdaság újraindításának lehetőségét és a visszatérést a normális mindennapokhoz – mondta el Robert Masse, a Loyaltek alapítója és vezérigazgatója, bankkártya-szakértő. Ám az idő gyorsan fogy, és kérdés, hogyan lehet a különböző forrásokat a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban célba juttatni, elkerülve a csalás kockázatát és biztosítva, hogy a közpénzből nyújtott támogatást az emberek valóban a segélyezési célra fordítsák. A Unity Card mindezt egyszerre kezeli, hozzásegít egy win-win eredmény megszületéséhez és ahhoz, hogy a társadalom egésze győztesen kerüljön ki a mostani nehéz csatából.”

A Unity Card a támogató önkormányzatok vagy más szervezetek által bármekkora összeggel, bármikor feltölthető és újratölthető. Felhasználói oldalon pedig hagyományos debit kártyaként működik az üzletek kártyatermináljainál. A kártya érvényességi dátuma a támogatási cél függvényében kerül beállításra. A kedvezményezettek bármikor ellenőrizhetik a rendelkezésre álló összeget a kártya hátoldalán található QR kód segítségével. Egy extranet oldal pedig lehetővé teszi a kibocsátó szerv számára, hogy folyamatosan nyomon kövesse, elemezze, működtesse és ha szükséges, módosítsa a kártyahasználat módját, mindezt valós időben. Ez az új technológia, a jelenlegi krízis idején nagy könnyebbséget jelent egy olyan helyzetben, ami elsőre szinte megoldhatatlannak tűnik.

„Társadalmi felelősségvállalásunk jegyében kutató-fejlesztő csapatunk szerette volna hasznossá tenni tudását, hogy ezzel is hozzájárulhassunk a koronavírus drámai hatásainak enyhítéséhez. A Unity Card praktikus megoldásai és a benne rejlő lehetőségek győztek meg bennünket arról, hogy a megfelelő partnerek bevonásával egész Európában elérhetővé tegyük ezt a kártyát és a mögötte álló rendszert – tette hozzá Robert Masse. Kártyánk nevében a „Unity” természetesen az összefogásra utal. Az összefogás szellemében döntöttünk úgy, hogy minden egyes önkormányzat számára, aki élni szeretne a Unity Card eszközével, az első 5000 db fizikai kártyát ingyenesen tesszük elérhetővé, Magyarországon is. Az önkormányzatok azok, akik a legközelebb állnak a krízis érintettjeihez, számukra igazán nagy segítség lehet ez a korszerű kártya. A bevezetés költségeit is minimálisra, a szokásos költségek töredékére csökkentettük. A kártyával végzett fizetési tranzakciókat pedig semmilyen költséggel nem terheljük meg. A modell már bevált, például két évvel ezelőtt 12.000 kártyát biztosítottunk a World Food Program részére, humanitárius segélyezésre. A Unity Card már Németországban is bizonyított: a Loyaltek több tízezer kártyát vezetett be helyi önkormányzatok számára.”

Szolgáltatásai mellett a Unity Card külső megjelenése is igény szerint személyre szabható. A kártyákat a cég eljuttatja akár közvetlenül a segélyezettekhez, de a támogatást nyújtó szervezethez, önkormányzathoz is kérhető, amely továbbítja a kártyákat a támogatottaknak. A kereskedők részéről a Unity Card kártyákkal történő vásárlások kezelése és elszámolása a más egyéb kártyás fizetésekkel megegyező módon, azokkal együtt történik. A kártyahasználók számára a technikai támogatást a Loyaltek biztosítja, de ezt a funkciót a segélyt nyújtó szervezet, pl. az adott önkormányzat is elláthatja a lakossággal való kapcsolattartás keretében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -