Európában terjeszkedik a Tencent

A Tencent kínai technológiai óriás majdnem egymilliárd fontot fizet a Sumo nevű brit videójáték-gyártóért. Ezzel a Tencent tovább erősíti a portfólióját a topkategóriás játékok terén.

Hatalmas üzletet jelentettek be a videójáték-szektorban, ugyanis kiderült, hogy a kínai Tencent 919 millió fontért megvásárolja a brit Sumo játékgyártót, és ezzel tovább erősíti a szerepét a topkategóriás videójátékok területén.

A Tencent jelenleg is a világ egyik legnagyobb videójáték-gyártója, és olyan népszerű játékokban van részesedése, mint a Fortnite vagy a PlayerUnknown’s Battleground (PubG).

A sheffieldi székhelyű Sumónak 14 stúdiója van öt országban, és több mint 1200 alkalmazottat foglalkoztat. A cég olyan játékokat adott ki, mint a Hotshot Racing, a Sackboy: A Big Adventure vagy a WST Snooker.

Az üzlet a Sumo részvényeseinek is elég kedvező, ugyanis a pénteki záróárhoz képest 43 százalékos prémiumot kapnak részvényenként – írta az origo.hu.

  • Megosztom