- Hirdetés -

Ettől drágul a casco

|

- Hirdetés -

Tavaly 93.200 forint volt a megkötött teljes körű casco biztosítások éves átlagdíja, ami tíz százalékkal magasabb az előző évi 84.400 forintos értéknél – derül ki a Netrisk adataiból. Az emelkedés egyrészt a növekvő gépjárműforgalom miatt megugró kárgyakoriságnak, másrészt a helyreállítási költségek folyamatos emelkedésének a következménye.

A biztosításközvetítő cég értékesítési csatornáinak (partneri, online és call centeres értékesítések) összegző adatai szerint a már meglévő casco-szerződéseiket lecserélő, úgynevezett évfordulós váltók átlagosan 72 ezer forintért találtak maguknak új szerződést, miközben – a jellemzően az autó megvásárlásakor – megkötött új szerződések átlagára 100 ezer forint felett alakult: használt autók esetén 107 ezer, míg új autók esetén 101 600 forint volt az átlagos éves díj. Ennek oka a gépjárműpark eltérő összetétele illetve az, hogy az évfordulós váltók jellemzően több kármentes évvel rendelkeznek, és többségük a váltással eleve a kedvezőbb díj elérésre törekszik.

„A díjak növekedésében egyrészt szerepet játszik, hogy az ügyfelek egyre nagyobb hányada választ casco-biztosításához további kiegészítő biztosítási fedezetet, másrészt a gépjárműpiac fokozatos élénkülése miatt a tavaly kötött casco-szerződéseknek már 28 százalékát kötötték kétéves vagy annál is fiatalabb autóra. Ezen autók helyreállítási költsége meghaladja a idősebb járművekét a korszerűbb műszaki megoldásaik és fejlettebb szériafelszereltségeik miatt ” – mutat rá Sebestyén László, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója.

Negyven százaléknyian kiegészítő fedezetet is választanak a casco szerződéshez

Évről évre nő azok aránya, akik tudatos ügyfélként különféle kiegészítő biztosításokkal erősítik meg a casco-biztosításuk által kínált védelmet, tavaly már tízből négy szerződő is így járt el. A leggyakoribb ilyen fedezet az asszisztencia szolgáltatás (43%), az üvegkárok önrészbiztosítása (36%), valamint a járműben helyet foglalók élet- vagy balesetbiztosítása (11%).

Az ügyfelek növekvő tudatossága az önrészben is megmutatkozik: a szerződők több mint fele (54%) a kár esetén számára legkedvezőbb, 10 százalék, de minimum 50 ezer forintos lehetőséget választja. További 35 százalék él a 10 százalék/100 ezer forintos önrészt előíró konstrukcióval. Ezek ugyan némileg drágább biztosítások, mint például a 20 százalékos verziók, de komolyabb kár esetén az ügyfelekre csupán fele akkora anyagi terhet rónak az alacsonyabb önrészarány miatt.

„Miközben azt látjuk, hogy a cascót megkötő ügyfelek tudatossága folyamatosan javul, az ilyen védelemmel nem rendelkező autók aránya a teljes állományhoz viszonyítva továbbra is 80 százalék körül mozog. Az ő tudatosságuk erősítésében fontos szerepet játszhatnak a Magyar Nemzeti Bank versenyképességi programjában szereplő, a casco-biztosításokra vonatkozó adócsökkentési elképzelések” – hangsúlyozta Sebestyén László.

A többség egyösszegben és átutalással fizet

Az elérhető díjkedvezmények hatására a nagyobb egyszeri kiadás ellenére is egyre többen választják az egy összegű éves díjfizetést: a szerződők 51 százaléka döntött így 2018-ban. Ezt követi a negyedéves díjfizetés (32%), megelőzve a féléves és havi gyakoriságot (9, illetve 8%) Jelentősen, 61-ről 67 százalékra emelkedett egy év alatt azok aránya, akik átutalással rendezik a díjaikat, a csekkes fizetés eközben 26-ról 22 százalékra esett vissza.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -