Erre lesz elég a terjesztési díj

A terjesztési díjból származó bevétel legfeljebb arra elég, hogy a reklámbevételek brutális csökkenését kompenzálja – mondta el a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese. Beszélt arról is, hogy a műsordíjat nem fizető kábelszolgáltatók mire számíthatnak.

 

– A TV2 csoport nemrég piacvezető tévéportfólió építését jelentette be, de minket most az érdekel, hogy mi a válasza erre a jelenlegi piacvezetőnek.

 

– A kérdésben szinte benne van a válasz: az RTL Magyarország a piacvezető. És az is marad.

 

– Az RTL Klub is műsordíjat kér most már a terjesztőktől. Megegyeztek mindenkivel a fizetendő műsordíjról?

 

– Meg tudjuk erősíteni a sajtóban megjelent híreket, hogy az M-RTL Zrt. az RTL Klub csatorna terjesztéséről mind az UPC Magyarországgal, mind az Invitellel megállapodott, a nyilvánosan is elérhető ÁSZF-ünk alapján, az abban rögzített kedvezményrendszer szerint, ami minden szolgáltató számára egyenlő módon elérhető, függetlenül annak méretétől. Az M-RTL egyébként a kábelszolgáltatók legnagyobb részével már megállapodott az RTL Klub terjesztéséről. Azok a szolgáltatók, amelyek augusztus 31-ig nem állapodtak meg velünk, az ÁSZF szerinti legnagyobb kedvezményes műsordíjat már biztosan nem tudják igénybe venni.

 

– Azok a szolgáltatók, amelyek nem kötnek új szerződést, meddig továbbíthatják az RTL Klub műsorát?

 

– Az RTL Klub 2016. július 1-jétől kizárólag műsordíj ellenében, az ÁSZF-ünkben foglaltak alapul vételével terjeszthető. Azoknak a szolgáltatóknak, amelyek szerződést egyáltalán nem kötnek, de az RTL Klub csatorna műsorát az előfizetőkhöz továbbítják, havi nettó 294 forint lesz a műsordíj előfizetésenként. Azoknál a szolgáltatóknál pedig, amelyek a műsordíjat nem fizetik meg, az RTL Klub csatorna terjesztése jogellenes lesz, és ez esetben kénytelenek leszünk valamennyi szükséges jogi lépést megtenni.

 

– Korábban többször is szó volt arról, hogy az RTL Klubnál az elmúlt években volt kétféle üzleti terv, amiben benne volt a terjesztési díjból remélt bevétel és egy olyan, amiben ez nem szerepelt. Ezek szerint most az előbbi léphet életbe. Mire fordítja ezt a forrást a cég?

 

– Az elmúlt nyolc évben a reklámpiac folyamatosan csökkent, illetve fragmentálódott, ezért is üdvözöltük, hogy lehetővé vált az RTL Klub után is műsordíjat szedni. Így a jövőben is biztosítottá válhat, hogy a piacvezető RTL Klubon továbbra is olyan nagyszabású műsorokat láthassanak a nézők, mint a Nyerő páros, a Kicsi óriások, az X-Faktor vagy a Válótársak, ugyanakkor újabb helyi gyártású műsorfejlesztéseken is dolgozunk. Azaz a terjesztési díjból származó bevétel legfeljebb arra elég, hogy a 2009 óta lezajlott brutális reklámpiaci csökkenést részben kompenzálja. Ettől függetlenül a fejlesztések, az új műsorok bemutatása eddig sem állt le. Nagyon sok konkrét tervünk van már a 2017-es évre is, ezek közül nem egy műsor készül is.

 

Heszler Róbert-Simon Krisztián

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

  • Megosztom