Erre nem figyelnek a hirdetők

Bár nem számít új jelenségnek, hogy a fogyasztók tévézés közben interneteznek is okostelefonjaikat, táblagépeiket használva, a hirdetők mégsem reagálnak érdemben a multiscreening jelenségre a közép- és kelet-európai régióban az MEC felmérése szerint. Az adatok alapján azoknak a cégeknek, amelyek a tévéreklámban arra buzdítják a nézőket, hogy keressék fel honlapjukat Csehországban csak fele, míg Magyarországon 48 százaléka rendelkezik mobilra optimalizált site-al.

 

Elmúlt az az időszak, amikor a tévé elé leülve minden másról megfeledkeztek a fogyasztók, egyre több kutatás mutat rá, hogy ekkor is használják az internetet, jellemzően valamilyen mobileszközzel. Az MEC Közép- és Kelet-Európában végzett felmérése szerint Romániában a megkérdezett 91 százaléka szokott netezni tévézés közben, Oroszországban 76 százalék ez az arány, de nálunk is 75 százalékos érték jött ki. Az is jól látszik az adatokból, hogy legtöbben okostelefont használnak erre a célra, a románok 79, az oroszok 60, a lengyelek 59, míg a magyarok 51 százaléka számára a mobil jelenti a második képernyőt tévénézés közben.

 

A hirdetők ugyanakkor kevés figyelmet szentelnek ennek a jelenségnek, legalábbis az MEC tanulmánya szerint. Azt vizsgálták, hogy azok a cégek, amelyek a televíziós hirdetésükben arra buzdították a nézőket, hogy látogassák meg honlapjukat, mennyire tettek azért, hogy ha ez megtörténik, akkor kellemes felhasználói élményt nyújtsanak. A legkedvezőbb helyzetben lévő Lengyelországban 80 százalék volt azon hirdetők aránya, akik honlapjukra csábították a tévézőket, és rendelkeztek mobilra optimalizált site-tal. Magyarországon 76 százalék volt ez az arány, míg Csehországban például 50 százalék.

 

Hogy miért fontos ez? „Azoknak a felhasználóknak, akik úgy döntenek, hogy követik a meghívást és ellátogatnak a weboldalra, kellemetlen élményt nyújthat, hogy nem tudják azt kényelmesen böngészni, ami magával a márkával kapcsolódik össze” – mutatott rá elemzésében a médiaügynökség.

 

A szándék pedig megvan a felhasználókban, hogy tájékozódjanak a neten is a tévéreklámban látott márkáról, termékről. A felmérés során megkérdezett cseh és román fogyasztóknak például 77 százaléka tesz így, Oroszországban 74 százalékos, míg a lengyeleknél 58 százalékos arányt mértek. Érdekes módon a magyar felhasználók kiugróan alacsony hajlandóságot mutattak erre, mindössze 40 százalékuk tesz így.

  • Megosztom