Erre készülnek a hazai könyvkiadók

Az éves forgalom mintegy harminc százalékát is realizálhatják a Marketing&Media magazin által megkérdezett könyvkiadók a karácsonyi időszakban. Az ünnepek idején több slágertermék is a boltok polcaira kerül.

 

A könyvpiac szereplői a vásárlói igényeknek megfelelve, gőzerővel készülnek az év végére. „A Libri számára különösen fontos a karácsony időszak, amelyre, úgy érzem, jól sikerült felkészülnünk, épp ezért kiugróan sikeres évre számítunk. Jól mutatja ezt, hogy már októberben meghaladtuk a teljes tavalyi árbevételünket, és az év végére a Libri Kiadói Csoport konszolidált árbevétele várhatóan először haladja meg a kétmilliárd forintot” – mondta el Halmos Ádám, a Libri Kiadói Csoport ügyvezető igazgatója.

 

Az Alexandra részéről ugyancsak optimistán tekintenek az ünnepi időszakra. „A tavalyi évhez képest további erősödést várunk. Minden bizonnyal népszerűek lesznek, és sok vásárlónk karácsonyi kiadásait enyhítik az esetenként 15 százalékos vásárlási kedvezményt kínáló vásárlói klubnapjaink” – számolt be kezdeményezéseikről Szabó Tünde, az országos Alexandra könyvesbolthálózatot üzemeltető Rainbow Üzletlánc Kft. ügyvezetője.

 

Mint ahogy minden évben, az idén is lesznek olyan kötetek, amelyektől nagyon sokat várnak a kiadók. Az Alexandránál az idei karácsony slágere Frei Tamás Agrárbárók, Leiner Laura Illúzió című kötete, Robin Cook új könyve, a Mobil, illetve A szürke ötven árnyalatának magyar konkurense, A bíbor lakosztály lesz. „Emellett a kínálatában számos gyerekkönyv és album szerepel, amelyek közül a Divat és A magyar népművészet 1000 csodája című kiadványunk kifejezetten különlegesnek, egyedinek számít a hazai kínálatban” – tette hozzá Szabó Tünde.

 

A Libri részéről sokat várnak E. L. James Grey című kötetétől, amely a Szürke-trilógia folytatása, valamint Gárdos Péter Hajnali láz című könyvétől. „Gyerekkönyvkiadónk, a Kolibri Carl-Johan Forssén Ehrlin Aludj el szépen, Bendegúz! című gyerekkönyve nem kevesebbet ígér a szülőknek, minthogy ezzel a mesével bárki könnyedén elaltathatja gyermekét. A Park Kiadónál Halász Judit Nem születtem varázslónak című önéletrajzi kötete, valamint Jamie Oliver szakácskönyve, az Otthonos ízek már most a sikerlistákon szerepel, és a karácsonyi időszakban az eladások további erősödésére számítunk” – mondta el Halmos Ádám, aki ehhez hozzátette, hogy a karácsonyi időszak több szempontból is kiemeltnek számít. Nem csupán azért, mert a könyv a mai napig az egyik legkedveltebb ajándéktárgy, hanem azért is, mert a könyvpiac ilyenkor jelenteti meg a legnagyobb számban újdonságait, és az ünnepek alatt mindenki egy picit könnyebben talál időt arra, hogy elmerüljön olvasmányélményeiben. Ennek is köszönhető, hogy az utolsó hónap árbevétele a teljes éves forgalom akár 30 százalékát is elérheti.

 

Baross Gábor

 

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin héten megjelenő számában olvashatja el.

  • Megosztom