- Hirdetés -

Erre költünk a járvány alatt

|

- Hirdetés -

Háztartási kisgépek, fagyasztók és mosogatógépek, kertépítés, jakuzzi – hatalmas mértékben erősödött a kényelmet és az otthoni munkát kiszolgáló eszközök eladása a COVID-19 járvány kezdete óta, mondják a szakemberek. A konyhai eszközöket és a kerti termékeket árusító üzletek forgalma az egekbe szökött, ez a trend pedig megmarad jövőre is. Fontosabbá vált az otthoni kényelem és praktikum, sokan luxus kerti cikkekre, medencékre vagy jakuzzikra cserélték a nyaralásaikat, a lakberendezés, mint ágazat kifejezetten megerősödött az elmúlt fél évben.

Az idei évben nagyot fordult a világ, sok ágazat a tönk szélére került, azonban a lakberendezés területén nem jelentkezett visszaesés, sőt! Ács Erzsébet, a Lakberendezők Országos Szövetségének elnöke szerint rengeteg család számára felértékelődött az otthon kényelme és funkcionalitása, és költöttek is erre.

Idén tavasszal sokan és sokat tréfálkoztak azon, hogy mindenki pékké és kertésszé változott a karantén alatt. Ez azonban nem vicc, hiszen a rengeteg csődbe ment vállalkozás mellett szerencsére akadt olyan ágazat is, amely szárnyalt 2020-ban.

„Az elmúlt időszak rendkívül sok változást hozott az életünkbe, például a karantén alatt kiderült, hogy sok család otthona egyáltalán nem készült fel az otthoni munkavégzésre. Hiszen miközben a gyerekek otthon vannak, nehezen bonyolítható le egy videóértekezlet a nappaliból, sokaknak szüksége volt egy elszeparált saját térre. Ezen kívül felértékelődött az otthoni pihenés, a lakókörnyezet megszépítése, a kert, a terasz, minden, ami a kényelmet, relaxációt biztosítja. Vannak olyan cégkapcsolataink, kertészetek, akiknek profiljukba tartozik, hogy irodaházakat telepítenek be növényekkel, és bár ez idén elmaradt, és féltek is az anyagi kiesésétől, de a lakosság körében annyira megnövekedett a kertészkedési kedv, olyan sokan vásároltak növényeket, hogy kiegyenlítődött az elmaradt haszon” – magyarázta a szakember.

„A másik terület, amely óriási fellendülést mutatott, az az otthoni luxus termékek vásárlása, például a kerti jakuzziké. Sokan az elmaradt utazás árát erre költötték: sosem volt még számunkra ilyen fontos az otthoni kényelem, a házi „wellness”. Nagyon megnőtt erre a kereslet, és mivel a külföldről történő beszállítás akadozott, teljesen kiürültek a raktárkészletek is” – mondta el Ács Erzsébet.

„A COVID-19 következtében az Airbnb ágazat szinte teljesen csődbe ment, ezért sok lakástulajdonos döntött úgy, hogy hosszú távra adja ki ingatlanát. Ehhez sok helyen szükség volt például olyan konyhai berendezésekre, amelyekkel ezt lehetővé teszik, amely a lakberendezés területét tovább erősítette” – tette hozzá a Lakberendezők Országos Szövetségének elnöke.

Véleményét osztja Szalai Dávid, a SELL Magazin főszerkesztője is, aki elárulta, milyen irányban változtak a fogyasztási szokások, melyek voltak a legkelendőbb gépek a karantén hónapjai alatt és mik azok, amelyekre a jövőben lehet nagyobb kereslet.

“ A karantén elején még a ijedtség állt főként a beszerzések mögött, ennek köszönhető a kenyérsütők és a fagyasztók iránti kereslet hirtelen megugrása. Később azonban már az otthon töltött idő alakította inkább az igényeket. Az otthoni munkavégzéshez szükséges eszközök mellett leginkább a konyhai kisgépek, eszközök iránt nőtt meg a kereslet. Az otthon töltött idő megnövekedésével változott az életvitel, az emberek sokkal többet főznek vagy kávéznak a saját lakásaikban, mint korábban, így szívesebben áldoznak például konyhai robotgépre vagy automata kávéfőzőre – magyarázta Szalai Dávid. – „Ugyanakkor tudatosabbak is lettek a vásárlók, alaposabban utánanéznek annak, mit vesznek meg, illetve nagyobb figyelmet fordítanak a kényelmi funkciókra is. Ez érvényesül a mosogatógépek vagy a porszívók iránti megnövekedett érdeklődében is.”

Dávid úgy véli, hogy ez a trend maradhat a jövőben is, hiszen sokan a jövőben is otthonról végzik majd a munkájukat.

“Forradalmian új fejlesztések az idő rövidsége miatt még nem jelentek meg, de a meglévő technológiák közül előtérbe kerültek a higiéniát szem előtt tartó megoldások. Ezek szerepe a jövőben várhatóan még jobban felértékelődik, így például keresettebbek lehetnek azok a mosogatógépek, mosógépek, amelyek gőzzel dolgoznak, ezáltal elpusztítják a vírusokat, baktériumokat is. – magyarázta a szakember. – Sőt, van olyan gyártó, aki kifejezetten a napi használati eszközök, pénz, kulcs vagy telefon fertőtlenítésére fejlesztett ki egy eszközt, amely a közeljövőben jelenik meg az európai piacokon.”

Az újdonságokat a gyártók előszeretettel mutatják be tematikus kiállításokon, amelyekre idén kevés lehetőség nyílt. A szektor szereplői azonban arra készülnek, hogy a jövő év elején – kiszolgálva a megnövekedett keresletet – már személyesen is látogatható lesz a tavaszi időszak két legnagyobb tematikus lakberendezési kiállítása, a Konyhakiállítás és a Gardenexpo, maximálisan betartva a szükséges biztonsági intézkedéseket. Ezeken az expókon ugyanis egyszerre, egy helyen tekinthető meg minden olyan termék és szolgáltatás, amely hosszú távon is alkalmas arra, hogy kényelmesebbé, praktikusabbá és biztonságosabbá tegye az otthonokat, erre pedig a mostani élethelyzetben még a korábbinál is nagyobb igény mutatkozik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...

Érdekes adatok a magyar cégek hatékonyságáról

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot otthonról dolgozik – ez is kiderül Magyarország első országos reprezentatív produktivitás-kutatásából. A megkérdezettek negyede...

Hétvégén ingyen sör várja a bicikliseket

Idén sem maradhat el a szezonnyitó kerékpárosbarát hétvége, amit április 20-21-ére hirdetett meg a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ). A program keretében lehetőség nyílik együtt körbetekerni a Földet a most következő hétvégén. Az eseményhez...

Kiderült, mennyit keresnek a középkorúak

Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben, így érdemben nem változott az anyagi helyzetüket jónak vagy gyengének látók aránya. A K&H biztos jövő felmérés idei első negyedéves eredményei szerint a 30-59...

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...