- Hirdetés -

Erre készülnek az autógyártók

|

- Hirdetés -

A BMW Csoport, a Daimler AG, a Ford Motor Company, valamint az Audi és Porsche márkákat képviselő Volkswagen Csoport bejelentették IONITY nevű vegyesvállalatuk megalapítását, amelynek célja, hogy egy Európát lefedő, nagy teljesítményű töltőhálózatot (HPC) építsen ki az elektromos járművek számára. 2020-ig mintegy 400 feltöltő pont épül majd fel.
Az IONITY vállalat Münchenben működik, vezérigazgatója Michael Hajesch, ügyvezető igazgatója pedig Marcus Groll. Az IONITY csapata már most is 50 embert számlál, és hamarosan újabb munkatársakkal bővül.
“Az elektromos autók gyors elterjedéséhez létfontosságú egy nagy teljesítményű töltőhálózat kiépítése. Ezért is fontos mérföldkő az IONITY megalapítása, hiszen azt mutatja, hogy az autógyártók hogyan egyesíthetik erőiket egy ilyen cél megvalósítására. Az első páneurópai HPC hálózat felállításával lehetővé válik, hogy az elektromos autók tulajdonosai hosszú távolságoknak is nekivághassanak. Különös figyelmet fordítunk arra, hogy az egyes felhasználók gyorsan és kényelmesen tölthessék fel autójukat, és digitális megoldásokkal fizethessenek a szolgáltatásért,” mondta el Michael Hajesch.
20 töltőállomás építése már 2017-ben megkezdődik
2020-ig az IONITY körülbelül 400 gyorstöltő állomást épít fel és üzemeltet majd. Az első 20 állomás építése már 2017-ben megkezdődik Németország, Norvégia és Ausztria legfontosabb útvonalai mentén, egymástól mintegy 120 kilométeres távolságra. Ennek befejezése után az IONITY együttműködésre lép néhány fontos piaci szereplővel, például a “Tank & Rast”, a “Circle K” és az “OMV” vállalatokkal, előnyt kovácsolva kiterjedt hálózatukból. 2018-ban már több mint 100 elektromos töltőállomás működik majd, számos márkafüggetlen töltési lehetőséget kínálva az autósok számára, akik 2020-ra HPC csatlakozási pontok ezreire számíthatnak. A HPC hálózat az európai töltési szabványt, a Kombinált Töltési Rendszert (CCS) alkalmazza. Mivel a szolgáltatást minden márka elektromos autója használhatja, és mivel a töltőpontok Európa-szerte sok helyütt elérhetők lesznek, a kontinensen egyre több vásárló érzi majd úgy, hogy az elektromos autózás valódi, értékes alternatívát jelent.
Közös erővel épül az európai hálózat
A töltőállomások helyének megfelelő kiválasztása döntő fontosságú az IONITY hálózat sikere szempontjából, akárcsak a már meglévő feltöltési technológiák intelligens összekapcsolása. Az IONITY intenzív tárgyalásokat folytat a jelenleg is működő infrastrukturális kezdeményezésekkel.
Azzal, hogy egy ilyen jellegű hálózat kifejlesztésébe invesztálnak, az autógyártók világosan jelzik elkötelezettségüket az elektromos mobilitás iránt. A szövetség arra számít, hogy munkájuk során támaszkodhatnak majd az iparágon belüli nemzetközi együttműködésre és erős partneri kapcsolatokra.
Alapítóként a BMW Csoport, a Daimler AG, a Ford Motor Company és a Volkswagen Csoport azonos részesedéssel bírnak a vegyesvállalatban. A neves partnerek más autógyártókat is arra ösztönöznek, hogy aktívan vegyenek részt a HPC hálózat kiszélesítésében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...

Érdekes adatok a magyar cégek hatékonyságáról

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot otthonról dolgozik – ez is kiderül Magyarország első országos reprezentatív produktivitás-kutatásából. A megkérdezettek negyede...

Hétvégén ingyen sör várja a bicikliseket

Idén sem maradhat el a szezonnyitó kerékpárosbarát hétvége, amit április 20-21-ére hirdetett meg a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ). A program keretében lehetőség nyílik együtt körbetekerni a Földet a most következő hétvégén. Az eseményhez...

Kiderült, mennyit keresnek a középkorúak

Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben, így érdemben nem változott az anyagi helyzetüket jónak vagy gyengének látók aránya. A K&H biztos jövő felmérés idei első negyedéves eredményei szerint a 30-59...

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...