Erre készül a Toyota és a Volkswagen

Stratégiai Együttműködési Keretmegállapodást kötött a Toyota Európában kevésbé ismert, de Ázsiában és az Egyesült Államokban rendkívül erős teherautó és buszmárkája, a Hino, és a Volkswagen teherautó és buszgyártó részlege. A Hino Motors és a Volksvagen Truck&Bus együttműködésének alapja a két vállalat növekvő globális jelenléte és komplementer termékporfóliója, vezérlőelvei pedig a hosszútávú, kiegyensúlyozott partnerség és a kölcsönös előnyök lesznek. A két vállalat célja, hogy célja, a jövőben is a legjobb értéket kínálják ügyfeleiknek. Az együttműködés lehetséges területeit a két gyártó a jövőbeni logisztikai és fuvarozási, technológiai és beszerzési területeken jelölte meg.

A közeljövőben saját márkanéven a Sora hidrogén üzemanyagcellás elektromos buszokkal is piacra lépő Toyota teherautó és buszgyártó vállalata, a hibrid elektromos haszongépjárműveket is kínáló Hino Motors, Ltd. és a Volkswagen Truck & Bus GmbH megállapodást írtak alá azzal a céllal, hogy kölcsönösen előnyös, hosszú távú stratégiai partnerséget alakítsanak ki egyenrangú felekként. Közös elképzelések alapján mindkét vállalat vizsgálja egymás képességeit a logisztikai és közlekedési megoldásokkal kapcsolatos kutatások, a létező és új technológiák, illetve a beszerzés terén. A technológiai együttműködés értékelése a hagyományos hajtásláncok mellett kiterjed azokra a területekre is, amelyek tekintetében a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota az iparág vezető fejlesztőjének számít és minden versenytársánál kiterjedtebb tapasztalatokkal rendelkezik, ideértve a környezetbarát hibrid és elektromos hajtásláncokat, valamint a konnektivitást és az önvezető rendszereket. Mindkét partner célja, hogy erősítsék piaci helyzetüket a globális fuvarozási piacon, így kölcsönösen fejlesztenek majd innovatív technológiákat, hogy a legjobb értéket kínálhassák vásárlóiknak.

A két vállalat a keretmegállapodás alapján Társulási Bizottságot hozott létre a hosszú távú, egyenrangú felek közti partnerség működési céljainak meghatározására. A társulási bizottság pragmatikus szemlélet alapján, minimális szervezettel működik, és a saját függetlenségét megőrző két vállalat egyforma jogokat élvez benne. A bizottság tagjai között vannak a két vállalat vezérigazgatói és más vezető tisztségviselői. A társulási bizottság egyebek mellett feltárja és értékeli az együttműködés lehetőségeit a létező technológiák terén – például azt, hogy lehet-e közösen hasznosítani hagyományos hajtásláncokat a jobb termékek létrehozása érdekében. Emellett a bizottság értékeli majd a jövőbeni fuvarozási technológiákat érintő kezdeményezéseket is.

A stratégiai partnerség révén mind a Volkswagen Truck & Bus, mind a Hino Motors kiterjesztheti majd globális jelenlétét, és kiváló helyzetből indulva küzdhetnek meg a szektorra váró kihívásokkal. A Hino a vezető haszongépjármű-gyártók egyikeként erős pozíciót élvez Ázsiában és a japán piacokon, valamint több mint 80 országban és régióban (köztük az Egyesült Államokban ahol szintén erős pozíciókat szerzett az elmúlt években) forgalmazza termékeit. A Volkswagen Truck & Bus a piacvezetők egyike Európában és Brazíliában az MAN, a Scania, a Volkswagen Caminhões e Ônibus és a RIO márkáknak köszönhetően. A vállalat az elmúlt időkben már partneri kapcsolatra lépett Észak-Amerikában a Navistar céggel, Kínában pedig a Sinotruk vállalattal.

  • Megosztom