Erre készül az Audi

A vállalat 7.214 millió euró árbevételt ért el. Idén több újításra is készül az Audi Hungaria: 2018-ban indul útjára az első győri SUV modell, az Audi Q3, és nyáron elindul az elektromos motorok sorozatgyártása is.

Az Audi Hungaria Zrt. jó eredményekkel zárta a 2017-es üzleti évet: a vállalat a motorgyártás területén 1 965 165 (2016: 1 926 638, +1,9%) erőforrást gyártott. A járműgyártásban 105 491 autó (2016: 122 975, -16,5%) hagyta el a győri gyártócsarnokot. A prémiumgyártó

7 214 millió euró árbevételt ért el (2016: 7 136 millió euró, +1%). Az elmúlt év végén 12 307 munkatársat (2016: 11 631, +5,8%) foglalkoztatott az Audi Hungaria. A vállalat bizakodva tekint a jövőbe: az Audi Konszern elektromos meghajtásainak sorozatgyártása és az Audi Q3 gyártása idén nyáron kezdődik.

A 2017-es üzleti évben az Audi Hungaria 442 millió euró összegű beruházást (2016: 304 millió euró, + 45%) valósított meg. Az összberuházás volumene a vállalat alapítása óta 8 753 millió eurót tesz ki. Az Audi Hungaria Magyarország egyik legmeghatározóbb és legnagyobb árbevételű vállalata és az ország legnagyobb beruházóinak egyike.

Az Audi Hungaria 1 965 165 motort gyártott az elmúlt évben. Ezzel az eredménnyel a győri vállalat továbbra is a világ egyik legnagyobb motorgyára. Az Audi Hungaria 2017-ben hat különböző Otto-, illetve három különböző dízelmotor-variánst gyártott 63kW (86LE) és 470kW (639 LE) teljesítményintervallumban. A vállalat mintegy 6 000 munkatársa több mint 9 000 motort gyártott naponta a Volkswagen Konszern 32 járműgyártó telephelye számára.

Az Audi Hungaria további lépéseket tett az okos gyár irányába: a négyhengeres Otto-motorok gyártósorán a meglévő ember-robot együttműködés jegyében további robotkollégákat helyeztek üzembe.

A járműgyártás területén 105 491 négykarikás autó készült. A járműgyártás közel 4 500 munkatársa az Audi TT Coupé, TT Roadster, A3 Limousine és A3 Cabriolet modelleket gyártotta teljes gyártási mélységben. 2017-ben kezdődött az Audi Hungariánál az Audi RS 3 Limousine sorozatgyártása, mely az Audi első RS kompakt limuzinja.

A műszaki fejlesztés Győrben az elmúlt években egyre nagyobb jelentőséget kapott. 2017-ben a járműfejlesztés tovább bővítette kompetenciáit. Meghajtások tesztelésére újabb vizsgálóberendezéseket helyeztek üzembe, valamint egy Magyarországon egyedülálló járatópadon teljes járműveket tudnak vizsgálni. A tesztelésekre különböző útfelületek szimulációjával van lehetőség.

Bővült a szerszámgyár: 2017-ben a vállalat közel 300 000 karosszériaelemet és alkatrészt gyártott az Audi- és Volkswagen Konszern 25 exkluzív- és sportmodellje, például az Audi RS 6 és az Audi R8 számára. A győri Szerszámgyár a Volkswagen Konszern legsportosabb modelljei számára is gyárt karosszéria-elemeket.

A 12 000. munkatárs az Audi Hungaria karosszériaüzemében állt munkába. A tavalyi év végén a vállalat 12 307 munkavállalót foglalkoztatott. Az Audi Hungaria az ország egyik legvonzóbb munkáltatójaként nagy hangsúlyt fektet munkatársai szakmai és szakmán túli képzésére, valamint a jövő generáció oktatására.

Az Audi Hungaria és a Széchenyi István Egyetem több mint tíz éve folytat stratégiai együttműködést. A duális felsőfokú képzés kínálata 2017-ben a villamosmérnök és járműmérnök szakok mellett a gépészmérnök szakkal bővült.

Az Audi Hungaria bizakodva tekint a jövőbe: az Audi Konszern központi motorgyártó vállalataként zászlajára tűzte az alternatív hajtástechnológiákat. 2018-ban a motorgyártás palettája az elektromos meghajtásokkal bővül. Gőzerővel folynak a sorozatgyártás előkészületei. A e-motorgyártás területén az Audi Hungaria egy teljesen új gyártási koncepciót valósít meg, a moduláris gyártást. A járműszereldében kialakított gyártószigetek között a logisztikai feladatokat vezető nélküli szállító eszközök végzik.

A járműgyártás termékpalettája egy további modellel bővül: a győri gyártó telephelyen 2018-ban kezdődik az Audi Q3 sorozatgyártása. A SUV gyártásához egy új, 80 000 négyzetméteres karosszériagyárat építettek fel.

  • Megosztom