Erősítettek a hirdetők

A korábban vártnál is nagyobb hirdetési bevételre számíthatnak az Egyesült Államokban a médiacégek, a Magna legújabb előrejelzése alapján a múlt évhez képest akár 6,5 százalékos is lehet a bővülés. Az idén először fordulhat elő, hogy ugyanannyit költenek tévés és digitális reklámokra.

 

Az idén várhatóan 179 milliárd dollárnyi hirdetési bevételre tesznek szert az amerikai médiacégek a Magna előrejelzése alapján, ami 6,5 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Ez egyébként a legnagyobb mértékű fejlődés lehet 2010 óta. A társaság szakértői korábban 6,2 százalékos növekedési prognózist tettek közzé, azonban a várakozásokat felülmúló első félév – amikor 7 százalékos volt a növekedés éves összevetésben – miatt felfelé módosították az előrejelzést.

 

A digitális reklámköltés játssza majd a főszerepet a bővülésben, ez a szegmens 15 százalékkal nőhet idén, és elérheti a 68 milliárd dolláros szintet. Ez egyben azt is jelenti, hogy idén első alkalommal fordulhat elő, hogy ugyanannyit költenek az amerikai médiavállalatoknál a hirdetők a digitális csatornákon, mint a televízióban. A hagyományos platformok – tévé, rádió, nyomtatott sajtó, stb. – esetében összességében 1,5 százalékos visszaeséssel számolnak a Magna szakértői.

 

A digitális reklámcsatornák közül a közösségi média fejlődik a leggyorsabban, idén ebben a szegmensben 44 százalékos növekedés várható az Egyesült Államokban. Az online videós hirdetéseknél pedig 32 százalékos bővülést prognosztizálnak.

 

A digitális csatorna előretörése a következő években is folytatódik és az évtized végére részesedése a reklámpiacon elérheti az 51 százalékot.

 

A Magna előrejelzése szerint jövőre jóval lassabb fejlődés várható az amerikai hirdetési bevételekben, mindössze 1,4 százalékos növekedéssel számolnak.

  • Megosztom