Ennyi idő jut kampányra a közmédiában

Összesen 300 perc áll rendelkezésre a közmédiában arra, hogy a jelölőszervezetek az önkormányzati választás előtt politikai reklámjaikat közzétegyék. A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) döntése szerint a legtöbb jelöltet állító szervezetekre egyenként közel 40 perc jut majd, míg az RTL-en majdnem 20 perc.

Az NVB megállapította, hogy a nyolc legtöbb jelöltet a következő jelölőszervezetek állították: Fidesz-Magyar Polgári Szövetség, Kereszténydemokrata Néppárt, Jobbik Magyarországért Mozgalom, Mi Hazánk Mozgalom, Magyar Szocialista Párt, Demokratikus Koalíció, Momentum Mozgalom, Lehet Más a Politika.

A nyolc jelölőszervezet egyenként 37 perc 30 másodperc időtartamban teheti közzé politikai reklámját a Duna Médiaszolgáltató Zártkörűen Működő Nonprofit Részvénytársaság lineáris audiovizuális és rádiós médiaszolgáltatásában. A jelölőszervezetek rendelkezésére álló időtartamot egyenlő arányban kell felosztani.

A Magyar RTL Televízió Zrt. is vállalta, hogy a választási kampányban közzéteszi a nyolc legtöbb jelöltet állító jelölőszervezet politikai reklámját, összesen 150 percben. Ennek alapján az NVB megállapította, hogy a nyolc jelölőszervezet egyenként 18 perc 45 másodperc időtartamban jogosult politikai reklámot közzétenni a kereskedelmi adón.

A határozat ellen három napon belül lehet felülvizsgálati kérelmet benyújtani a Kúriához.

  • Megosztom