Employer branding építésbe kezdtünk – interjú Faludi Péterrel

Növekvő forgalmat és nagyobb ügyfélportfóliót várok – nyilatkozta csapaterősítő terveivel kapcsolatban a Marketing&Media magazinnak a Havas Media új ügyvezető igazgatója. Faludi Péter beszélt arról is, miért mentek szembe a digitális iparág legnagyobb szereplőjével, a Google-lel Angliában és arról is, hogy idehaza új ügyfelek bukkantak fel a piacon.

 

– Benne volt a levegőben, hogy te leszel a Havas ügyvezetője. Gratulálunk a kinevezésedhez! Lehet tudni, hogy miben fogsz változtatni a cég működésén?

 

– Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy egy nagyon erős szakmai hátterű és lojális csapata van a Havas Mediának, de folyamatosan vannak kisebb változások, amelyeket kezelnünk kell. Ahogy látom, piaci és iparági szintű kihívással állunk szemben, ezért is fejlesztünk és indítunk el több HR-programot. Tovább erősítjük a legfontosabb értékünket, a csapatot, hiszen a szakmánk alapvetően people businessre épül. Ha egy mondatban szeretném összefoglalni, akkor employer branding építésbe kezdtünk. Ügyféloldalról az első lépésem új ügyfelek akvirációja volt, ami sikeresen zajlott és zajlik jelenleg is. Olyan új ügyfeleket köszönthetünk a portfóliónkban, akik a hosszú távú együttműködésben látják a jövőt. Hisszük, hogy olyan hozzáadott értéket tudunk nyújtani, amely túlmutat a legtöbb versenytársunk megközelítésén. Ilyen például a meaningful brands kutatásunk, amely azt vizsgálja, hogy egy brand hogyan és mennyire járul hozzá az életünkhöz, milyen jelentőségű, és mindezt hogyan lehet ROI-ra váltani.

 

– Nagy átalakulások jellemzik a médiaügynökségek piacát, számos új technológiai fejlesztés van, amely meghatározza a ti működéseteket is. A Havasnak mire kell leginkább felkészülnie most, immár a te vezetésed alatt?

 

– A Havas már évekkel ezelőtt rálépett egy olyan útra, amely a tartalmat és a digitalizáción belül az adatvezéreltséget és a programatic-rendszereket jelenti. A network nagyobb fejlesztéseit már adaptáltuk, ezek az ügyfeleink részére már elérhetők. Jelenleg azon dolgozunk, hogy kialakítsuk a jövőt meghatározó újabb üzleti modelljeinket. Mindezeken kívül merőben új irányt jelent, hogy az ügyfélközpontúság jegyében továbblépünk, több Havas-országban elindult egy strukturális változás. Összevonjunk azt a rengeteg tudást, amely eddig több külön álló egységben volt elérhető, egy úgynevezett Havas Village-t alakítunk ki. A gyakorlatban ez teljes körű kommunikációs tanácsadást jelent, elszakadva a régi média- és kreatív ügynökségi siló alapú megközelítéstől. Rövid időn belül ezt a megközelítést adaptáljuk itthon is.

Legutóbbi nemzetközi fejlesztésünk pedig egy forradalmi megoldás a programatic-ökoszisztémában. A Client Trading Solution (CTS) egy ügyfél által teljesen átlátható, transzparens és kontrollálható megoldás minden programaticvásárlási csatornára.

Az ügyfelek elvárásaik, jellemzően az automatizált vásárlások esetén felmerülő mutatók – pl. láthatóság, brand safety, programozott költések stb. – mentén akár házon belül biztosíthatják kampányaik megfelelő minőségét. Ez az új platform egyedülálló módon teszi átláthatóvá a digitális munkafolyamatot a kampány minden szintjén, a programozott médiatervezéstől a kampányértékelő riport elkészítéséig.

 

– Nemrég több nagy márka is felfüggesztette reklámkampányát a Google-ön Nagy-Britanniában, mert azok mellett szélsőséges tartalmak jelentek meg. Ti is köztük voltatok. Hogy áll most az ügy?

 

– A Havas élen jár a technológiai fejlesztésekben, és ez a példa is jól tükrözi, hogy mi mertünk először szembemenni az iparág legnagyobb szereplőjével. Folyamatos a párbeszéd, és jól látszik a Google kommunikációjából, hogy felismerték a problémát, amely nagyon komplex, és jelenleg a legnagyobb prioritást élvezi a részükről. Már megjelent több lehetséges fejlesztési irány és megoldási javaslat. Ez a kérdéskör nem egy egyszerű választ igényel, még várjuk a további lépéseket. Ameddig viszont nem születik ezzel kapcsolatosan biztonságos megoldás a Google részéről, addig számos brand biztosan távol marad a User Generated Content típusú felületekről.

 

– Ha lenne top 10 ügynökségi rangsor, ti hol lennétek?

 

– Az ötödik-hatodik helyen.

 

– Mindezt milyen forgalommal és eredménnyel? Elégedett vagy?

 

– Elégedettek lehetünk a forgalommal, a sok személyi és iparági változás mellett is sikerült stabilizálni a tavalyi évet. Eredményoldalon teljesítettük a központunk által kitűzött elvárásokat.

 

– Milyen lehet az idei év, ha minden jól megy? Most, mint vezető, mit vársz leginkább?

 

– Stabil csapatot, növekvő forgalmat és nagyobb ügyfélportfóliót várok. Az eddigi tendereken kimagasló eredményeket értünk el, jól működik a helyi és a networkszintű ügyfél-akviráció. Izgalmas őszi időszak áll előttünk, nagy reményekkel és bizakodva várjuk az év végi kihívásokat.

 

– Az elmúlt két évben mintha magára talált volna a reklámpiac, igaz, ebben az államnak is óriási szerepe volt. Ami valakinek jó, másoknak meg rossz. Mit gondolsz, mindent összevetve milyen év lesz 2017 a reklámpiacon?

 

– A politikai kommunikációtól függetlenül növekedést várunk. Minden gazdasági mutató ebbe az irányba visz, és ezt érezzük az ügyfeles párbeszédekben is.

 

Simon Krisztián

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

  • Megosztom