Emeli a terjesztési díjat az RTL

Az eddigi 150-ről 181 forintra nő az RTL Klub legkedvezőbb terjesztési díja – jelentették be az RTL Magyarország mai sajtótájékoztatóján. A totál videó stratégia keretében megújítják az RTLMostot, és lesz olyan tartalom, aminek ezen lesz a premierje.

Május 31-én nyilvánosságra hozta az új terjesztési ÁSZF-ét az RTL Magyarország – jelentette be a társaság mai tájékoztatóján Vidus Gabriella vezérigazgató. A cégvezető jelezte, hogy úgy alakították ki az RTL Klub új terjesztési díját, hogy a következő három évben ne kelljen hozzányúlni, vagyis 2022-ig érvényben marad.

Vidus Gabriella hozzátette, hogy hasonló elvet követtek az előző terjesztési díj meghatározásakor is, amit 2016-ban vezettek be. Az RTL Magyarország vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a gyors technológiai változások, az új csatornák megjelenése miatt nagy értéket jelent a kiszámíthatóság.

Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója ismertette az új terjesztési ÁSZF részleteit, bejelentve, hogy az eddigi 150-ről 181 forintra nő az RTL Klub legkedvezőbb terjesztési díja. Az új tarifa 2019. július elsejétől lesz érvényben.

Vidus Gabriella az RTL tavalyi, magyarországi eredményei kapcsán jelezte, hogy az RTL Group 2018-ra vonatkozó beszámolójában szerepelnek a hazai adatok is, azonban ennek a magyar zrt. csak egy részét adja. A társaság a múlt évben 8 millió eurós EBITDA eredményt ért el Magyarországon.

A cégvezető közölte azt is hogy új televíziós csatorna indítását nem tervezik, de hisznek a digitális technológiákban és nagy figyelmet fordítanak az RTLMost továbbfejlesztésére. Jön majd az RTLMost+, ami prémium minőséget képvisel majd a disztribúciós partnerek felé és fontos része lesz a totál videó stratégiájuknak. Vidus Gabriella hozzátette azt is, hogy fontos továbbra is a nézettségi SMS, amit minden reggel megkapnak, de most már egy kicsit kisebb a jelentősége, mint korábban volt. Az RTL hazai vezetője rámutatott arra is, hogy akár 10 százalékos növekedést is jelenthetne a nézettségben, ha együtt tudnák mérni a lineáris és a digitális elérést. Jelezte azt is, hogy a jövőben olyan tartalmakat is készítenek, amelyek nem csak a lineáris sugrázásban lesznek elérhetők, és digitális premierjük lesz. Az első ilyen a következő 18 hónapban jelenik majd meg.

Az RTLMost eredményei kapcsán Grósz Judit elmondta, hogy 2,8 millió regisztrált felhasználója van a szolgáltatásnak és havonta több mint félmillióan aktívan is használják, a videóindítások száma pedig meghaladja a 300 ezret naponta. A regisztráltak 70 százaléka a 18-49-es korcsoportba tartozik.

  • Megosztom