Előzés a netes reklámpiacon

A múlt évben 17,7 milliárd eurót költöttek el az interneten az európai hirdetők, ez 15,3 százalékos növekedést jelent. A display hirdetések újra népszerűek, ez a szegmens nőtt a leggyorsabban tavaly, megelőzve a keresőhirdetéseket.

„A display hirdetés visszatért!” – ezzel a gondolattal indul az IAB Europe beszámolója a tavalyi európai online reklámpiacról, ami annak fényében, hogy a múlt évben 21,3 százalékkal bővült ez a szegmens 2009-hez viszonyítva, érthető is. Ez a növekedési ütem egyben azt jelenti, hogy a leggyorsabban bővülő netes hirdetési formává vált a display, megelőzve a korábbi években dinamikusan erősödő keresőhirdetéseket. Ez utóbbi kategóriában egyébként 15,1 százalékos növekedés volt az IAB Europe által mért 25 európai piacon.

 

A teljes európai online reklámpiac 17,7 milliárd eurós volt 2010-ben, az előző évhez képest 15,3 százalékkal bővült. Ez jócskán felülmúlja a teljes hirdetési piac által produkált, 5 százalékos bővülést. A legdinamikusabban Oroszországban bővült a netes reklámköltés, 37 százalékkal, míg a másik végletet Franciaország jelentette, ahol mindössze 7 százalékos volt a fejlődés.

 

A legnagyobb online hirdetési piac az Egyesült Királyságban, a szigetországot Németország, Franciaország, Hollandia, Olaszország és Spanyolország követik, ebben a sorrendben. Egyébként ez a hat piac adja az európai netes reklámköltés 74 százalékát. Közép- és Kelet-Európa országai – ide tartozik Magyarország is – a teljes európai internetes hirdetési piac 9,8 százalékát adják.

 

A netes hirdetések az Egyesült Királyságban teszik ki a reklámtorta legnagyobb szeletét, ott 28,7 százalék a részesedésük. Dániában 28, Norvégiában 25,3 százalék a webes reklámköltés részesedése a teljes hirdetési piacon, míg az ebben a mutatóban negyedik Csehországban 22,3 százalék.

 

Magyarországon tavaly 27,2 milliárd forintot költöttek el a hirdetők az interneten az IAB Hungary adatai szerint, ez 15,9 százalékos bővülést jelentett 2009-hez képest. Hasonló arányban részesedik a hazai netes reklámpiac a teljes magyarországi hirdetési piacból. Nálunk a leggyorsabban, 44 százalékkal a keresőhirdetésekre fordított összeg nőtt tavaly, a display megjelenéseknél csak 7 százalékos volt a bővülés, igaz még mindig ez a szegmens adja a webes reklámpiac többségét.

  • Megosztom