Fordulópont a reklámpiacon: előz az internet

Az idén első alkalommal várhatóan többet költenek el az interneten az amerikai hirdetők, mint a nyomtatott sajtóban. Az eMarketer előrejelzése szerint az amerikai netes reklámpiac 25,8 milliárd dolláros lehet 2010-ben, míg a nyomtatott sajtó 22,78 milliárd dolláros hirdetési bevételre számíthat.

Az idén a múlt évhez képest 13,9 százalékkal, 25,8 milliárd dollárosra bővül az eMarketer előrejelzése szerint az amerikai netes hirdetési piac, jövőre pedig további 10,5 százalékos bővülés várható, így akkorra már 28,5 milliárd dolláros lehet. Ellenkező folyamat játszódik le a nyomtatott sajtó reklámbevételeinél, az idei 22,78 milliárd dolláros bevétel 8,2 százalékos visszaesést jelent 2009-hez képest. Jövőre további 6 százalékos esést prognosztizál a kutatócég ebben a szegmensben, ami azt jelenti, hogy 2011-ben 21,4 milliárd dolláros lehet a nyomtatott sajtó hirdetési bevétele.

 

A hírlapkiadók teljes reklámbevétele – amelyben a nyomtatott termékek mellett az internetes kiadványoké is szerepel – várhatóan 25,7 milliárd dollár lesz az idén, ami szintén elmarad a netes piactól. A hirdetők marketing büdzséjük egyre nagyobb részét költik el a digitális médiában, ahogy azt látják, hogy egyre több fogyasztó pártol át a webre – értékelte az előrejelzés adatait Geoff Ramsey, az eMarketer vezérigazgatója. A megnövekedett felhasználói szám mellett a gazdasági válság is felgyorsította az átállást. Az online hirdetések, különösen a keresőmarketing sok hirdető szemében lényegesebben megbízhatóbb, mint a nyomtatott, amelynek nehéz kimutatni az eredményét.

 

A teljes amerikai reklámpiac az idén várhatóan 3 százalékkal, 168,5 milliárd dollárosra bővül az eMarketer becslése szerint.

  • Megosztom