Élen a Pick és a Rába

A fogyasztói márkák közül a Pick, míg az üzletiek közül a Rába végzett az első helyen az idei MagyarBrands toplistán. A GfK Háztartáspanel felmérése szerint a magyar háztartások 74 százalékának fontos, illetve rendkívül fontos, hogy ha csak lehet, magyar terméket vásároljon.

 

A Pick lett az év fogyasztói márkája a MagyarBrands versenyen, a Herendi Porcelán és a Herz előtt. Ebben a kategóriában taroltak az élelmiszeripari brandek, a TOP10-ből 5 tartozik ebbe a körbe. A megmérettetésen az év legelismertebb fogyasztói márkája címet Herend nyerte, míg a legdinamikusabb brand a Sziget lett. A Class FM-et pedig a legsikeresebb új fogyasztói márkává választották.

 

Az üzleti brandek között a Rába végzett az első helyen a Zwackot és a Richter Gedeont megelőzve. Az év legelismertebb üzleti márkája a Zwack lett, a legdinamikusabb az Erzsébet-program, míg a legsikeresebb új üzleti brandje a TERRÁN.

 

Idén ötödik alkalommal díjazták MagyarBrands elismeréssel a magyar vonatkozású márkákat. A TOP lista megjelenése előtti időszakban elkészített GfK felmérésből az is kiderül, hogy a magyar háztartások szerint a magyar termékeket a felhasznált alapanyagok származási helye, a munkaerő és a vállalat tulajdonosi köre határozza meg.

 

A GfK Háztartáspanel felmérése szerint a magyar háztartások 74 százalékának fontos, illetve rendkívül fontos, hogy ha csak lehet, magyar terméket vásároljon. A véleményeket összegezve, a háztartások szavazatai alapján a magyar termék három legfontosabb kritériuma, hogy teljes egészében magyar, helyben készült alapanyagokból készüljön az adott termék (a háztarások közel 90 százaléka szerint), kizárólag magyar munkaerő bevonásával állítsák elő (a háztartások több mint fele szerint) és magyar tulajdonban lévő vállalat gyártsa (a háztartások 40 százaléka szerint) a fogyasztási cikket.

 

A program elindítása óta eltelt öt év alatt a díjazott márkák nagy része a hazai FMCG piac (27 százalék) képviselője; a hazai kulturális élet valamely területén tevékenykedik (14 százalék), illetve valamilyen szolgáltatást kínál (10 százalék).

 

A MagyarBrands Gyermekekért különdíjat 2014-ben a Mosoly Alapítvány, a MagyarBrands Kultúráért különdíjat a hungarIKON gyűjtemény, a MagyarBrands innovációs különdíjat a Tresorit nyerte el.

  • Megosztom