Eladók a volt Sanoma-leány tévéi

Megválna televíziós üzletágától, vagyis a Story4 és a Story5 tévéktől a Central Médiacsoport Zrt. – erősítette meg a vezérigazgató kedden.

Iparági berkekben egy ideje már beszélték: Varga Zoltán, a Central Médiacsoport Zrt. vezérigazgatója nem gondolkodik a televíziós üzletág megtartásában, szeretné, ha a valamikori Sanoma-leánycég, amit néhány hónapja vásárolt fel a Central, inkább a print és az online területre fókuszálna, ám hivatalos megerősítést erről még nem láttunk eddig.

Tegnap a siófoki Internet Hungary 2014 konferencián Varga Zoltán előadásában elhangzottak azonban megerősítik ezt az idáig inkább pletykaként keringő információt.

Mint a vezérigazgató mondta, jelenleg tárgyalásokat folytatnak a lehetséges vevőjelöltekkel. A további fejlemények csak későbbre várhatóak.

A Central Médiacsoportnak egyébként két kábeltelevízója is van, a Story4 és a Story5. A Story4-et 2006. január 1-jén alapította a Sanoma Budapest Kiadói Rt.

A Story4 csatornát és magát a Sanoma Media Budapest Zrt. akkori vezérigazgatóját, Szabó Györgyöt sok – személyeskedésektől sem mentes – támadás érte tavaly nyáron, amikor új, közéleti témákkal is foglalkozó hírműsort indítottak Hír24 néven. Kormánypárti politikusok ugyanis azt állították, hogy a Hír24 tévéműsor elindításával a Sanoma célja valójában a kormánypártok megbuktatása, a már akkoriban is tervezett reklám- és médiaadó miatt. A Sanoma részéről ezeket az állításokat egyébként a leghatározattabban cáfolták, a műsor elindítását szakmai okokkal magyarázták, mondván, hogy a konkurens csatornák hírműsorainak idején korábban sokan elkapcsoltak tőlük, ezt akarják megakadályozni régóta előkészített műsortervük megvalósításával, illetve visszautasították, hogy beleszóljanak a műsorstratégiai kérdéseibe. Végül elült a vihar, a Hír24 műsor pedig tavaly nyár végén rendben elindulhatott.

Varga Zoltán egyébként az Internet Hungary-n megtartott előadásában arról is beszélt, hogy ugyan most eladták a Central Médiacsoport egyik jelentős profittermelő oldalát, a Profession.hu-t, ám a cégcsoport programot indít, hogy új ötletekre alapozva újabb fejős teheneket tudjanak fejleszteni, emellett szóba került az is, hogy felvásárlásokra is készülnek Vargáék. Vagyis van ugyan, amitől megválik a Sanoma Media Budapestet megvásárló új tulajdonos, Central, de fejlesztések, felvásárlások is lesznek.

  • Megosztom