- Hirdetés -

Egyre inkább elengedhetetlen a digitalizáció az üzleti sikerhez

|

- Hirdetés -

A vállalkozások 87 százaléka szerint az IoT megoldások alkalmazása elengedhetetlen a jövőbeni sikerekhez.

A Vodafone Business közzétette a globálisan közel 1700 vállalkozás bevonásával készült IoT Spotlight jelentést, melynek keretében azt vizsgálták, hogy a különböző IoT (Internet of Things – Dolgok internete) megoldások miként hatnak a vállalkozások működésére. Az idei riport érdekességét a vizsgált időszak adja, hiszen a világjárvány minden eddiginél jobban próbára teszi a vállalkozásokat, emellett pedig egyértelműen rámutatott a digitalizáció – így az IoT megoldások – szükségességére is.

A Vodafone több mint 100 millió IoT kapcsolatával világszerte vezető szerepet tölt be az IoT megoldások terén. Az IoT Spotlight* – korábban IoT Barometer – kutatás keretében a vállalat évről évre megvizsgálja, hogy miként viszonyulnak a vállalkozások az IoT megoldások alkalmazásához. Az idei jelentés globálisan mintegy 1639 vállalkozás válaszait ismerteti, feltárva az IoT alkalmazásának módját és, hogy az miként segíti őket a jövőre való felkészülésben. Ugyan az IoT technológiát a legkülönfélébb területeken használják – az egészségügytől kezdve a közlekedésen át az iparig – a kutatás megállapította, hogy az IoT megoldások alkalmazása mérettől és ágazattól függetlenül hatással van a vállalkozások sikerességére.

Az idei IoT Spotlight jelentés különlegessége, hogy a koronavírus járvány idején kérdezték a vállalkozásokat, abban az időszakban, amikor egyik napról a másikra kellett átalakítaniuk munkamódszereiket és prioritásaikat. Az elmúlt időszakban a vállalkozások életében is felértékelődött a digitalizáció szerepe, ezt pedig mi sem mutatja jobban, mintsem az, hogy a technológiát alkalmazók 77 százaléka az elmúlt időszakban felgyorsította IoT projektjei ütemét. Az IoT-t alkalmazók egyértelműen úgy vélik, hogy a technológia létfontosságú volt tevékenységük megőrzéséhez: 84 százalékuk szerint a világjárvány idején nagyrészt ez segítette az üzletmenet folytonosságának fenntartását. Sőt, az IoT megoldások alkalmazását fontolgató vállalkozások 73 százaléka is egyetért abban, hogy a világjárvány fel fogja gyorsítani a technológia elterjedését.

IoT, mint az üzleti teljesítmény javításának kulcsa

A kutatás következtetései egyértelműek: az IoT továbbra is értéket teremt és megtérülést biztosít annak alkalmazói számára, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a megkérdezett vállalkozások 87 százaléka egyetért abban, hogy az IoT alkalmazása emelte üzleti stratégiájának színvonalát. Szinte kivétel nélkül (95%) azt állítják, hogy megtérültek az IoT befektetéseik, sőt 55 százalékuk állítja, hogy ennek köszönhetően működési költségeik átlagosan 21 százalékkal csökkentek.

Napjaink vállalkozásainak egyik nagy igazsága, hogy ami nem mérhető, az nem kezelhető. A megkérdezettek 59 százaléka gondolja úgy, hogy az IoT által biztosított adatok elengedhetetlenek a vállalkozások döntéshozatalának támogatásához, többségük (84%) pedig úgy gondolja, hogy az IoT-nak köszönhetően most már olyan dolgokat tudnak megtenni, amikre korábban nem volt lehetőség. A válaszadók 84 százaléka emellett azt is kiemelte, hogy az IoT-adatok segítséget nyújtanak fenntarthatósági céljaik elérésében.

Az előnyök pedig egyértelműen felülmúlják a kockázatokat

A vállalkozások az IoT-t a jövőre való felkészülés alapelemének tekintik. Olyannyira, hogy 73 százalék szerint azok a szervezetek, amelyek nem alkalmaznak IoT-s megoldásokat, öt éven belül érzékelhető lemaradásban lesznek.

Míg a korábbi években a kiberbiztonság volt az egyik fő akadálya annak, hogy a vállalkozások nyissanak az IoT alkalmazása felé, az IoT Spotlight 2020 szerint ezek az aggodalmak jelentős mértékben csökkentek: a vállalkozások csupán 18 százaléka tartja ezt a tényezőt az IoT alkalmazása útjában álló három legfontosabb akadály egyikének. A versenyképesség terén mutatkozó jobb eredményekkel (43%) együttesen – amelyet az IoT-t régóta alkalmazók körében globálisan is kimutattak – mindez azt bizonyítja, hogy az ezen technológiát alkalmazó vállalkozások szerint az IoT által kínált lehetőségek jelentősen felülmúlják a bevezetéssel kapcsolatos kihívásokat.

És mi a helyzet Magyarországon?

Az IoT Spotlight eredményei kapcsán Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta: „Az IoT Spotlight eredményeiből jól látszik, hogy a vállalkozások évről évre növelik befektetéseiket az ilyen megoldásokba, egyre jobban bíznak benne, és egyre fejlettebb megoldásokat alkalmaznak. Rövidtávon az IoT felhasználói továbbra is élvezhetik a költségcsökkenés és a növekvő hatékonyság előnyeit, ám az egyre ambiciózusabb projektek lehetőséget nyújtanak az üzleti modellek módosítására is. Mi pedig a Vodafone-nál mindent megteszünk, hogy vállalati ügyfeleink igényeit szem előtt tartva a legmodernebb IoT megoldásokkal segítsük őket.”

Bár Magyarországon az IoT-t elsősorban az ipar használja – olyan feladatokra, mint például a gyártósorok optimalizálása –egyre több olyan megoldást tesztelnek és vezetnek be, amely a lakosság számára is kézzelfogható előnyökkel szolgál. Ezek közé tartozik többek között a Budapest belvárosában elérhető, a Vodafone IoT szenzorai által támogatott okosparkolási megoldás, melynek révén mobilapplikáció segítségével követhetők nyomon a parkolóhelyek foglaltsági adatai – ezzel jelentős mennyiségű időt spórolva az autóval közlekedőknek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeket a divatcikkeket keresik most a legtöbben a webáruházakban

A több mint 4600 európai divatwebáruház termékeit katalogizáló, havi 47 millió látogatóval rendelkező GLAMI divatkereső és divatfelfedező oldal nyilvánosságra hozta friss elemzését, amely bemutatja, hogy március eleje óta melyek voltak a felhasználók által legkeresettebb...

Keveset tudunk az internetes tér veszélyeiről

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát - derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb...

Díjazták A nemzet aranyait

A magyar vízilabda legendás csapatáról szóló A nemzet aranyai című, nézőszám rekorder dokumentumfilm lett a győztese a nemzetközi Cote d’Azur Sportfilm Fesztiválnak. A Beausoleil-ben megrendezett hétvégi gálán Zákonyi S. Tamás rendező-producer, Szécsi Zoltán háromszoros...

Streaming fronton erősít a Forma-1

Hamarosan elindul az Egyesült Államokban a Forma-1 első FAST (free ad-supported streaming television) csatornája. A Formula 1 Channel F1, F2, F3 és F1 Academy futamok ismétlését és kiemelt eseményeit, szakértői elemzéseket, klasszikus nagydíjak teljes...

Nemzetközi marketing vezetővel erősít a DEVELOR International

A DEVELOR International 16 országát kiszolgáló központi marketing csapatának vezetését 2024 januárjától Fazekas László látja el, mint Head of Global Marketing. A DEVELOR több mint 30 éve meghatározó szereplője a képzési és fejlesztési piacnak...

Felvásárolná a Sprintert a Sameday

Az akvizíció révén a Sameday magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az...

Még gazdagabbak lettek a gazdagok

Évtizedünk végére csak Magyarországon akár 10 dollármilliárdos is lehet majd a Blochamps Capital friss kutatásának prognózisa szerint. A gazdagoknál felgyorsult vagyonkoncentráció miatt idén több privátbanki szolgáltató is jelentős mértékben megemeli elitklubjába a belépési limitet.Az...

Mesterséges intelligenciával felturbózva jönnek a Samsung csúcstévéi

A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony,...

Kreatív ügynökséggel erősít a Special Effects

Az ország egyik legnagyobb rendezvényszolgáltatója az Universum 8 akvizíciójával folytatja stratégiai növekedését.A Special Effects saját tervezői csapattal és kiváló iparági szakemberekkel több mint 40 éve vállalja boutique események, konferenciák, egyedi kiállítások és nagyszabású rendezvények...

Az Eisberg a MindMinerst választotta

Az idei évtől a MindMiners Collective látja el Magyarország meghatározó élelmiszeripari cége, az Eisberg kommunikációs és PR ügynökségi teendőit. A három éve alakult, a kommunikációra stratégiai területként tekintő, régiós piacon is aktív tanácsadó csapat...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült mit féltenek legjobban a magyarok

2024 márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül. Az esemény alkalmából a Genertel Biztosító átfogó kutatást végzett, hogy megtudja, mik a magyar lakosság lakásbiztosítással kapcsolatos preferenciái. Mitől féltjük leginkább az otthonainkat?...

Ezeket a divatcikkeket keresik most a legtöbben a webáruházakban

A több mint 4600 európai divatwebáruház termékeit katalogizáló, havi 47 millió látogatóval rendelkező GLAMI divatkereső és divatfelfedező oldal nyilvánosságra hozta friss elemzését, amely bemutatja, hogy március eleje óta melyek voltak a felhasználók által legkeresettebb...

Keveset tudunk az internetes tér veszélyeiről

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát - derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb...

Díjazták A nemzet aranyait

A magyar vízilabda legendás csapatáról szóló A nemzet aranyai című, nézőszám rekorder dokumentumfilm lett a győztese a nemzetközi Cote d’Azur Sportfilm Fesztiválnak. A Beausoleil-ben megrendezett hétvégi gálán Zákonyi S. Tamás rendező-producer, Szécsi Zoltán háromszoros...

Streaming fronton erősít a Forma-1

Hamarosan elindul az Egyesült Államokban a Forma-1 első FAST (free ad-supported streaming television) csatornája. A Formula 1 Channel F1, F2, F3 és F1 Academy futamok ismétlését és kiemelt eseményeit, szakértői elemzéseket, klasszikus nagydíjak teljes...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...