Egy RTL-es sorozat volt a legnézettebb

Jó nézettséggel kezdett az RTL Klubon a Főnök inkognitóban, a TV2-n a Bezár a bazár múlt héten tovább erősödött. Egy M4 Sport közvetítés is bekerült a legnézettebb műsorok közé, a legnézettebbnek pedig továbbra is A mi kis falunk számít.

Az elmúlt héten apróbb változás történt a két legnézettebb kereskedelmi csatorna versenyében. Az RTL Klub közönségaránya 0,6 százalékponttal nőtt, a TV2-é 0,7 százalékponttal csökkent. Így összességében – a 18-49 éveseknél és főműsoridőben – 3,7 százalékpontot tett ki az RTL Klub előnye.

Csoportszinten a 18-49 éveseknél és teljes napon továbbra is a TV2 Csoport volt a piacvezető 22,5 százalékos share-rel, miközben az RTL Magyarország 21,8 százalékos közönségarányt ért el. Főműsoridőben az RTL Magyarország magasabb heti share-t (26,7 százalék) hozott össze, mint a TV2-s csatornaportfólió (24,1 százalék).

18. hét / 17. hét / 16. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 13,6% / 13% / 13,6%
TV2 – 9,9% / 10,6% / 11,5%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya, zárójelben a korábbi hét eredményei (18. hét, 18-49 évesek)

RTL Klub
Híradó – 16,2% (16,9%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,2% (15,5%)
Konyhafőnök – 15% (korábbi héten a Drága örökösök 17%-ot ért el)
Barátok közt – 11,2% (12,2%)

TV2
Tények – 13,4% (13,1%) – hétfőtől vasárnapig
Bezár a bazár – 14,6% (13,7%)
A Bank – 10% (9,9%)
Pénzt vagy éveket – 7,1% (6,8%)

Az RTL Klubon múlt héten a Drága örökösöket a Konyhafőnök váltotta. A visszatérő főzőműsor egyelőre 2 százalékponttal a Drága örökösök alatt teljesít, ugyanakkor még így is megugorja az RTL Klub csatornaátlagát. Ez a Barátok köztről már nem mondható el, meglepően gyenge hetet zárt a szappanopera. Kedden még a 10 százalékot sem érte el a Barátok közt share-je.

A Barátok közt utáni sáv újabban kicsit elátkozottnak tűnt, de most egy műsor egész jó eredményt hozott. A hétfőn debütált Főnök inkognitóban című produkció első adása ugyanis 15,5 százalékos közönségaránnyal nyitott. A többi napon ugyanebben a sávban szereplő műsorok közül a Gyertek át 10,6 százalékos, a Doktor Murphy 8,4 százalékos, a Magnum pedig mindössze 6,8 százalékos közönségarányt ért el.

A TV2-n a Bezár a bazár majdnem 1 százalékpontot tudott javítani a korábbi heti eredményéhez képest, a műsor 14,6 százalékos átlagos share-je 4,7 százalékponttal magasabb, mint a TV2 főműsoridős csatornaátlaga. Az utána következő Bank hozta a TV2 átlagát, a Pénzt vagy éveket pedig továbbra sem ér el túl jó nézőszámot, bár azt hozzá kell tenni, hogy ismétlésről van szó.

A múlt hét legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is az RTL Klubon futó A mi kis falunk volt. A sorozat a kereskedelmi célcsoportnál 356 ezer, a teljes lakosságnál 866 ezer nézőt vonzott. Az RTL Klub második legnézettebbje a 18-49 éveseknél a Konyhafőnök hétfői adása volt (220 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a vasárnap esti Híradó (740 ezer néző). Ebből is látszik, hogy A mi kis falunk meglehetősen nagy előnnyel végzett az élen.

A TV2 legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél a Jurassic World című film volt, amit vasárnap este tűztek képernyőre (195 ezer néző). A második legnézettebb TV2-s műsornak pedig a hétfői Bezár a bazár (188 ezer néző) számított.

A teljes lakosságnál részben másképp néz ki a TV2-s házi toplista. Legnézettebbnek a vasárnapi Tények számított (763 ezer néző), a második legtöbb nézőt ennél a célcsoportnál is a Bezár a bazár hozta (660 ezer néző), de nem a hétfői, hanem a csütörtöki adás.

A tíz legnézettebb műsor között egy M4 Sport közvetítést is láthatunk. A Barcelona-Liverpool Bajnokok Ligája elődöntő a 18-49 éveseknél 212 ezres, a teljes lakosságnál 511 ezres nézettséggel – és egész magas, 15,1 és 14,1 százalékos közönségaránnyal – futott. Ezzel nemcsak az M4 Sport, hanem a komplett közmédia legnézettebb heti tartalmának számított.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom