- Hirdetés -

E-kereskedelem: fókuszban a logisztika

|

- Hirdetés -

Két évvel ezelőtt úgy tűnt, 2025-re a kereskedelmi forgalom mintegy 40 százaléka zajlik majd az online piactéren, ami jelentős hatással lesz a logisztikai folyamatokra is. A COVID-19 járvány azonban olyannyira felülírta a megjósolt trendeket, hogy az előírt társadalmi távolságtartási gyakorlatok betartása miatt azok a fogyasztók is az online vásárlás lehetőségét választották, akik korábban nem kedvelték. Ennek köszönhetően az online kereskedelmi forgalom sokkal hamarabb és magasabban szárnyal, mint azt előre lehetett volna látni. Az iparág nyertese lett a vírushelyzetnek, de csak akkor tarthatja a pozícióját, ha a logisztikai folyamatok is megfelelő figyelmet kapnak. Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője szerint egy online webáruház esetén még nagyobb hangsúlyt kell fektetni a gyors és pontos kommunikációra, a raktározás fontosságára, a kiszállítás gyorsaságára, azaz a kiélezett versenyhelyzet miatt a webáruház logisztikai mechanizmusára.

“A felgyorsult világban érthetően türelmetlenné váltak az online fogyasztók, nem szeretnek várni, ha valamit megrendeltek. Az ilyen szinten felgyorsult igények azonnali kielégítéséhez szükséges logisztikai infrastruktúrát azonban nem könnyű megvalósítani. A jó vásárlói élmény reményében több raktárra és hiper gyorsaságú online rendelési portálrendszerekre van szükség”. – hangsúlyozza Balogh Zsolt.

Valós idejű készletkezelés a gyors logisztika egyik kulcsa

A machine learning (gépi tanulás) alapú eszközökkel előre meg lehet jósolni, hogy mikor fognak elfogyni bizonyos termékek. Az automatizált rendszer időben figyelmeztet, s a technológia segítségével a vállalkozás figyelemmel tudja kísérni készleteit, így elkerülheti, hogy valamilyen cikkből hiány keletkezzen. Megoldás lehet, tehát a valós idejű készletkezelés, amelyet azonban csak bonyolult informatikai háttérrendszerek tudnak kiszolgálni. Ugyanis pontosan tisztában kell lenni, hány megrendelés érkezett, mennyi termék van raktáron, mikor fogynak el, mekkora a futár kapacitás, de az is fontos paraméter, hogy mennyi időt vesz igénybe a kiszállítás. Míg az online kereskedelem térnyerése előtt a hagyományos logisztikai folyamatokat könnyebb volt kezelni, addigra mára sokkal több komponensre kell odafigyelni.

A COVID-19 járvány igaz, hirtelen felemelte a feltörekvő szegmenst, de a rapid fejlődés sok akadályt is lökött a szolgáltatók elé. Például a szigorú beutazási korlátozások és egészségügyi intézkedések jelentősen megbolygatták a már bevált raktározási és logisztikai folyamatokat. Miután egyes termékeket nem lehetett bevinni az országokba: vagy hiány keletkezett vagy felhalmozódás. Bizonyos, például romlandó élelmiszereket a megfelelő raktározási és logisztikai háttér nélkül nem is lehet beépíteni az e-kereskedelem véráramlásába. Az élelmiszer-ellátóláncok tehát gondban voltak.

Ha jó az IT, jó a logisztika is

A digitalizáció, a virtuális tér a járvány időszaka alatt mentőövet jelentett a vállalkozásoknak, hogy szolgáltatásaikat becsatornázhassák az online piacra, de a sikerhez olyan élményplatformokra van szükség, amelyek rendelkeznek többek között személyre szabható ajánlatokkal, online kutatási lehetőségekkel (keresőmotorok), vásárlói visszajelzések kezelésével, számlakezelő funkcióval, automatizált és valós idejű készletgazdálkodással vagy a termékváltozatok könnyed kezelésével. Valamint adjanak javaslatot vásárlási előzmények és keresések alapján. Ezen felül érdemes a beszállítói hálózaton belüli megrendelésekhez is platformot használni a transzparencia, visszakereshetőség érdekében és hogy tudjuk követni a trendeket. A beszállítók ugyan úgy a vevőink és ha megszabadulunk az e-mailes és excel táblás B2B megrendelésektől, akkor pontosabban vagyunk képesek kiszolgálni a vevőinket, amivel növeljük a vásárlói élményt. “Hiszen nem akarjuk hogy egy beszállító miatt romoljon a mi megítélésünk” – teszi hozzá Balogh Zsolt.

Emellett az élményplatform legyen képes az omnichannel üzleti modell megvalósítására is. Ez azt jelenti, hogy különböző értékesítési csatornákat összehangolják az ügyfelek kommunikációs csatornáival (a vezetékes, az online, a közösségi média és a mobil kommunikáció), illetve a vállalkozás összes digitális megoldásával (weboldal, portálfunkciók, kereskedelem, intranet, analitika). “Az ilyen professzionális digitális élményplatformok minőségibb rendelkezésre állást és szolgáltatást, kevesebb képzést, illetve költséget jelentenek. Ezenkívül átláthatóbbá teszik a logisztikai és kereskedelmi folyamatokat is. Ha pedig a vállalkozás hatékony és emellett optimális költséggel működik, akkor hamar a verseny élére kerülhetünk” – erősíti meg Balogh Zsolt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...

Érdekes adatok a magyar cégek hatékonyságáról

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot otthonról dolgozik – ez is kiderül Magyarország első országos reprezentatív produktivitás-kutatásából. A megkérdezettek negyede...

Hétvégén ingyen sör várja a bicikliseket

Idén sem maradhat el a szezonnyitó kerékpárosbarát hétvége, amit április 20-21-ére hirdetett meg a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ). A program keretében lehetőség nyílik együtt körbetekerni a Földet a most következő hétvégén. Az eseményhez...

Kiderült, mennyit keresnek a középkorúak

Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben, így érdemben nem változott az anyagi helyzetüket jónak vagy gyengének látók aránya. A K&H biztos jövő felmérés idei első negyedéves eredményei szerint a 30-59...

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...