Duplázott a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok

A múlt évben 2016-hoz képest megduplázta kereskedelmi forgalmát a Mátrai Borvidéken 110 hektár szőlőültetvénnyel rendelkező Dubicz Borászat és Szőlőbirtok. A családi vállalkozás emellett számos iparági díjjal is gyarapodott tavaly.

Bőven jutott elismerés a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok számára 2017-ben. A vállalkozás aranyérmet szerzett a bordeaux-i Challenge International du Vin borversenyen, ezüstéremmel távoztak a világ legnagyobb boripari kiállításáról Düsseldorfból és a Les Grands Concours du monde-ról, Strasbourgból. A magyarországi megmérettetések is jobbára a legmagasabb szintű elismeréseket hozták a Dubicz borok számára. A sorból kiemelkedik a ‘Top100 magyar bor’ és a ‘Top10 magyar újbor’ listákra történt beválogatás.

A minőségi termékek előállításával párhuzamosan zajlott az értékesítési csatorna bővítése: 2017-től a Borháló szaküzleteiben, illetve a Spar- és Müller áruházláncok polcain is elérhetők a Dubicz borok, melynek köszönhetően 2016-hoz képest duplájára nőtt a cég kereskedelmi forgalma. Az értékesítés 30%-át a prémium kategóriába tartozó borok teszik ki. A borászat hosszú távú stratégiájának részeként nyílt meg a Dubicz.hu oldalon elérhető webshop, melytől a felsőbb kategóriás termékek eladásának további térnyerését várja a menedzsment.

„A 2017-es év ismét remek minőségű és a borkészítés volumenének fokozásához elegendő mennyiségű szőlővel ajándékozott meg minket. Szerencsésen átvészeltük a szeszélyes időjárás támasztotta kihívásokat, a januári, áprilisi fagyokat és a májusi jégesőket, valamint a szüretelés rugalmas ütemezésével megelőztük, hogy a nyáron tapasztalt szokatlan hőség kárt tegyen a termésben” – tekint vissza az elmúlt esztendőre Dunai Ágnes, a borászat ügyvezetője. „A Mátrai Borvidék borászataival összefogva a Dubicz komoly erőfeszítéseket tesz a termékfejlesztés területén is, melynek köszönhetően 2018 márciusában piacra kerül a régió eredetvédett csúcsbora, a Mátra Superior” – mondta el az idei tervek kapcsán Dunai Ágnes.

Az első sorban a fiatalabb korosztályt célzó márkaépítés szintén szerves részét képezi a cég mindennapjainak. A borászat igyekszik megjelenni a legtöbb tematikus rendezvényen, 2017-ben 29 kiállításon és vásáron találkozhatott a közönség a Dubicz boraival. A Budavári Palotában megrendezett Budapest Borfesztiválon a borászat standját Áder János Köztársasági Elnök is megtisztelte látogatásával. A célcsoport hatékony megszólítására a cég elsősorban a digitális csatornákat használja, Facebook és Instagram felületein heti több alkalommal publikál tartalmakat. A Youtube-on látható, a Kreatív Magazin Online Video Award versenyén ezüst díjat nyert videója pedig jelenleg 750 000 megtekintésnél jár. Ugyancsak tudatos, az értékesítést támogató stratégia húzódik meg a tavaly bevezetett címkesorozat mögött is. Az egyes bortípusok azonosítását megkönnyítő címkéket a Mátra motívumai által ihletett formák díszítik.

„Otthonunk, a Mátra Borvidék hírneve alapos ráncfelvarrásra szorul” – jellemzi az üzleti tevékenységüket erősen befolyásoló állapotot Dunai Bernadett, a borászat marketingért felelős igazgatója. „A régió fiatal borászai ráébredtek, hogy a napjainkban is jelentéssel bíró régi dicsőség csak szoros összefogással éleszthető újra. Ennek tudatában hívtuk életre a Mátra Open rendezvénysorozatot, melynek keretében 4 ifjú borász látja vendégül az érdeklődőket és kínál megjelenési fórumot a többi mátrai borászat számára is. 2018 az igazi áttörés éve lesz. Egy, a napokban véglegesítésre kerülő, nagyszabású, több évre szóló együttműködés segíthet számunkra bekerülni a leginkább ismert hazai bormárkák közé” – fűzte hozzá Dunai Bernadett.

  • Megosztom