Duplázást tervez ősszel a TV2-csoport

Jelentős eredményeket hozott az elmúlt időszak a TV2 számára, a csatornaportfólió megújítása és újrapozicionálása mellett az első félévben sikerült a tulajdonosok felé vállalt terveket is hiánytalanul teljesíteni – mondta el Simon Zsolt, a társaság vezérigazgatója a cég mai sajtótájékoztatóján. A TV2 eladása körüli kérdések nem befolyásolják az őszi műsorstruktúra kialakítását – hangzott el az eseményen.

 

Egy év alatt megduplázta a saját gyártású műsorokra szánt pénzt a TV2-csoport, és a tervek szerint az idén ősszel is kétszer annyit költenek majd erre a célra, mint egy évvel korábban – közölte Simon Zsolt, a társaság vezérigazgatója a médiacég mai sajtótájékoztatóján. Az elmúlt időszak eredményei kapcsán a cégvezető kiemelte, hogy sikerült megújítani és újrapozicionálni a csatornaportfóliót.

 

Ez megmutatkozott a nézettségi és bevételi eredményekben is. Cégcsoport szinten három százalékkal nőtt a közönségarány főműsoridőben, és hasonló tendencia volt megfigyelhető a teljes napot vizsgálva is. A TV2-csoport az első félévben 11 százalékkal tudta növelni a bevételeit. Ezen eredményeknek köszönhetően az első hat hónapban hiánytalanul sikerült teljesíteni a tulajdonosok felé vállalt tervet – tette hozzá a vezérigazgató.

 

A kábelcsatornák kapcsán Simon Zsolt elmondta, hogy nagyon fontos kérdés a technológiai lefedettség, és mindhárom adó folyamatosan nő. A SuperTV2 esetében mindössze néhány hónap alatt sikerült elérni a 2 százalékos lefedettséget, és félév alatt 80 százalék fölé nőtt a csatorna ismertsége.

 

A digitális átállás kapcsán a TV2-csoport vezérigazgatója megjegyezte, hogy az átálló nézők nem vesztek el számukra, ugyanazokat a csatornákat nézik, mint korábban. Lehetővé vált ugyanakkor, hogy a cég terjesztési díjat kérjen és ezzel élni is kívánnak, komoly bevételre számítanak ebből a forrásból. Azt azonban egyelőre nem lehet tudni, hogy mikortól vezetik be ezt a modellt. Simon Zsolt a tévés piac kapcsán elmondta, hogy a szektor várhatóan tisztulni fog, rengeteg kábeltévé eltűnhet.

 

A TV2-csoport mai sajtótájékoztatóján Simon Zsolt hangsúlyozta, hogy a cég eladásáról szóló hírek nem befolyásolják semmilyen módon az őszi műsorstruktúrát. A jövő kapcsán a vállalat vezetője közölte, hogy bár az eredeti tervekben az egész ProSiebenSat.1 csoport értékesítése szerepelt, megváltozott a stratégiai irány és a tőzsdei kivezetés van folyamatban.

 

Jövőre a portfólió további erősítését jelölte meg célként Simon Zsolt, hozzátéve, hogy nagyobb jelentősége lesz annak, hol lehet új csatornát indítani, márkát építeni. A tévés tartalom előállítása mellett fontossá válik a digitális stratégia kidolgozása is.

 

A TV2-csoport őszi műsorstruktúrájával kapcsolatban délután részletes összeállítással jelentkezünk.

  • Megosztom