Drámai zuhanás a tabletek piacán

Tovább csökkent a táblagépek iránti kereslet a harmadik negyedévben, az IDC adatai szerint mindössze 43 milliót adtak el belőlük világszerte. Hatalmas ütemben nő a szétválasztható, 200 dollárnál olcsóbb eszközök iránti igény, és az Amazon is többszörösére növelte értékesítését.

 

A harmadik negyedévben 43 millió tabletet adtak el világszerte, ez 14,7 százalékkal marad el az egy évvel korábbi értéktől. Az IDC adatai szerint a legnagyobb gyártók közül a Samsung értékesítése zuhant a legnagyobb mértékben, a vállalat tablet-eladásai csaknem ötödével estek vissza éves összevetésben. A dél-koreai társaság 6,5 millió táblagépek értékesített a július-szeptemberi időszakban, ezzel 15,1 százalékos piaci részesedést ért el.

 

A szegmens legnagyobb szereplője továbbra is az Apple, az amerikai társaság 9,3 millió iPad-et tudott eladni, ami azt jelenti, hogy a piaci átlagnál lényegesen jobb teljesítményt nyújtott, hiszen mindössze 6,2 százalékos volt a csökkenés.

 

Óriási fejlődést produkált viszont az Amazon, a világ legismertebb e-kereskedelmi vállalata sajátmárkás táblagépéből 3,1 milliót adott el a harmadik negyedévben, ez majdnem a négyszerese volt az egy évvel korábbinak.

 

Az IDC elemzése szerint az olcsó, 200 dollárnál kevesebbe kerülő, szétszedhető táblagépek iránt minden korábbinál nagyon volt a kereslet a július-szeptemberi időszakban.

  • Megosztom