Drámai fordulat a tabletek piacán

Hatalmasat zuhant 2015 végén a táblagépek értékesítése, az ünnepi szezon ellenére közel 14 százalékkal kevesebbet adtak el belőlük, mint egy évvel korábban. A legnagyobb vesztes az Apple, míg az Amazon az olcsó, 50 dolláros készülékének köszönhetően a harmadik legnagyobb piaci szereplő lett.

 

Tavaly az utolsó negyedévben 65,9 millió táblagépet adtak el világszerte az IDC adatai szerint, ez 13,7 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A szegmens drámai helyzetét jól mutatja, hogy ha eltekintünk a billentyűzetből és tabletből álló hibridektől, akkor még nagyobb, 21,1 százalékos lett volna a zuhanás.

 

A szétválasztható eszközök iránt ugyanakkor egyre nagyobb a kereslet, és ezeknél a jelek szerint a viszonylag magas ár sem tartja vissza a fogyasztókat. Az IDC becslése szerint az iPad Pro-ból kétmilliót adhattak el az év utolsó három hónapjában, míg a Microsoft Surface készülékeiből 1,6 millió találhatott gazdára.

 

A gyártók rangsorát továbbra is az Apple vezeti, ugyanakkor az amerikai vállalat 24,8 százalékkal kevesebb iPad-et tudott eladni az október-decemberi időszakban, mint egy évvel korábban. A második Samsungnál 18,1 százalékkal esett vissza a tabletek értékesítése. A nagy meglepetést az Amazon okozta, a cég ugyanis az év végén már 50 dollárért is árulta a Fire táblagépeket, aminek köszönhetően több mint 5 milliót tudott eladni belőlük, így a harmadik legnagyobb piaci szereplő lett. Sokat erősödött a Huawei is, ami több mint duplájára növelte értékesítését 2014 végéhez képest és az ötödik legnagyobb gyártóvá vált, igaz még így is egymillióval kevesebb táblagépet adott el 2015 utolsó három hónapjában, mint a negyedik Lenovo.

  • Megosztom