Warner Bros. Discovery lesz az új médiacég neve

A múlt hónapban jelentették be, hogy az AT&T-ből kiváló WarnerMedia-ból és a Discovery-ből egy új céget hoznak létre, most pedig kiderült, hogy a vállalatot Warner Bros. Discovery-nek hívják majd. A társaság hatalmas mennyiségű videós tartalommal rendelkezik majd, összesen mintegy 200 ezer órányi anyag lesz a portfóliójukban.

A vállalatot a Discovery vezérigazgatója, David Zaslav irányítja majd és többek között az HBO Max és a Discovery+ streaming szolgáltatások is hozzájuk tartoznak majd. A tranzakciót várhatóan a jövő év közepén zárják le, az AT&T részvényesei az újonnan létrejövő társaság 71 százalékát tudhatják majd magukénak.

A Warner Bros. Discovery piaci értéke több mint 120 milliárd dollár lesz, ugyanakkor 58 milliárd dolláros adóssággal kezdi majd a működést.

Az AT&T 2018-ben, 85 milliárd dollárért vette meg a Time Warnert, amiből aztán létrehozták a WarnerMedia részleget. Hozzájuk tartozik többek között az HBO, az HBO Max és a CNN is. A Discovery portfóliójában pedig olyan csatornák vannak, mint a Discovery Channel, az Animal Planet, a Travel Channel, a TLC, illetve a Eurosport is. A társaság szintén rendelkezik streaming megoldással, ez a discovery+.

David Zaslav arról is beszélt, hogy a Discovery és a WarnerMedia együtt jelenleg évente mintegy 20 milliárd dollárt költ tartalomra. Hogy ezt el tudjuk helyezni, érdemes megjegyezni, hogy a Netflix idén legalább 17 milliárd dollárt szán tartalomra.

A tranzakció fő célja egyértelműen az, hogy nagyobb sikerrel szállhassanak be a streaming versenybe, hiszen a fúziót követően lényegesen több esélyük lesz a Disney és a Netflix ellen.

  • Megosztom