Dirk Gerkens a legbefolyásosabb médiás

Az idén is Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója végzett az élen a Marketing&Media magazin és a szakmai zsűri által már hetedik alkalommal összeállított „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” listán. Miközben a médiavállalatok uralják a listát és a telekommunikációs cégek is megtartották pozícióikat, a rangsor azt mutatja, hogy csökken az ügynökségek és a piackutatók befolyása. A tavalyi év jelentős médiaipari tulajdonosváltásai csak kis mértékben éreztették hatásukat, az új kinevezések és lemondások azonban sokszor váratlan fordulatokat hoztak.

 

A Marketing&Média kommunikációs szaklap által összeállított „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” lista azokat a személyeket rangsorolja, akiket 2014-ben a szakmai zsűri a médiaiparág legbefolyásosabbjai közé választott. Az első tíz helyezettnek járó elismeréseket szerdán este adták át a Budapest Music Centerben a Magyar Reklámszövetséggel együtt szervezett gálán. A médiapiac legbefolyásosabb embereinek legfrissebb rangsorában szereplő személyek több mint negyede új, vagyis tizenhárman érkeztek és ugyanennyien távoztak az 50-es listáról. „Idén 15 főre csökkent a médiaipar legbefolyásosabb személyeit tartalmazó lista törzsgárdájának létszáma, azaz ennyien vannak, akik 2008 óta a toplista állandó szereplői” – mondta el Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője.

 

Hasonlóan a korábbi évekhez, 2014-ben is a médiavállalatok vezetői és tulajdonosai adják a Top 50 szereplőinek több mint felét. Némileg emelkedett a média- és reklámügynökségi vezetők aránya, de hátrébb kerültek a listán, a telekommunikációs cégek képviselői pedig megtartották, olykor tovább erősítették pozícióikat. Az 50 szereplő közé 2014-ben sem került be piackutató intézet képviselője, pedig néhány éve közülük többen is ott voltak a befolyásosak között.

 

Az első tíz helyezett

Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban 2014

(Első tíz helyezett)

 

Helyezés Név Cég

1. Dirk Gerkens; RTL Klub

2. Simicska Lajos; Mahir, Hung-Ister, Publimont

3. Simon Zsolt; TV2

4. Bayer József; Axel Springer

5. Christopher Mattheisen; Magyar Telekom

6. Vidus Gabriella; RTL Klub, R-Time

7. Mihók Attila; Ringier

8. Fonyó Károly; Euro AWK, Metropol

9. Kolosi Péter; RTL Klub

10. Pallagi Ferenc; Bors, Lapcom

 

Az idei toplistán is a legmagasabb árbevételű hazai médiavállalat, az RTL Klub vezetői közül szerepelnek a legtöbben: összesen öten, hárman az első tízben. A korábbi évekhez hasonlóan megőrizte vezető helyét Dirk Gerkens, az RTL Klub vezére. Simicska Lajos befolyása a zsűri szerint tovább erősödött és a második helyre lépett, Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója lett a harmadik. Négy helyet lépett előre Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója, ami a telekommunikációs szféra erősödését mutatja a médiapiacon. Új megjelenő az első tízben Pallagi Ferenc, a Bors főszerkesztője és egyben a Lapcom vezérigazgatója. A TV2, az Axel Springer és a Ringier topvezetőinek helyét nem rengette meg a tulajdonosváltás, idén ők is jól szerepeltek az összeállításban.

 

Tévés dominancia

 

Bevételük döntő részét a nyomtatott lappiacról szerző vállalatvezetők és tulajdonosok tízen vannak a listán, tévés vezetők pedig tizenegyen. Ez nem nagy különbség, viszont a tévések befolyása erősebb, ők többen vannak az élmezőnyben. Az online piacon működő médiavállalatokat öten képviselik és számuk nem változott tavaly óta. A rádiók idén sem erősek, olyannyira, hogy egyedül Nyerges Zsolt sorolható ide a Class FM és a Lánchíd Rádió társtulajdonosként. 2014-ben öt főszerkesztő jutott be a Top 50-be, közülük viszont kizárólag főszerkesztői tevékenységüknek köszönhetően csak hárman: Uj Péter a 444.hu-tól, Dudás Gergely, az Index főszerkesztője és a Blikk szerkesztőségét irányító Murányi Marcell. Uj Péter szereplésének érdekessége, hogy az Index főszerkesztői székéből való távozása után az elmúlt két év toplistájáról lemaradt, most pedig a 444.hu főszerkesztőjeként tért vissza, rögtön a huszonharmadik helyen.

 

Nagy rajtok

 

Az idei toplista legjobb helyen debütáló újonca Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke, aki egyből a tizenkettedik helyen nyitott. Szintén jó rajtot vett a huszonegyedik helyen szereplő Baráth Péter, a Vodafone márkaigazgatója.

 

A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” teljes lista a Marketing&Média 2014. május 7-én megjelent különszámában olvasható, valamint az MMonline Facebook oldalán is megtekinthető.

  • Megosztom