Megvannak a legjobb a magyar márkák

Átadták a 2015-ös MagyarBrands díjakat és különdíjakat, a nyertesek közel háromnegyede 100 százalékos magyar tulajdonban van, és átlagosan 570 embert foglalkoztat. Magyarországon A fogyasztói márkák között a Pick bizonyult a legjobbnak, míg az üzleti brandeknél a Richter Gedeon. A GfK kutatása szerint nő a MagyarBrands ismertsége a magyar fogyasztók körében.

 

A MagyarBrands Szakértői Bizottsága idén már hatodik alkalommal díjazott olyan magyar márkákat, amelyek méltó képviselői lehetnek országunknak itthon és a határokon túl is. A MagyarBrands ünnepélyes díjkiosztó ünnepségét az Operett Színházban rendezték meg.

 

A díj nyerteseinek közel háromnegyede 100 százalékos magyar tulajdonban van, és átlagosan 570 embert foglalkoztatnak Magyarországon. Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is két kategóriában – fogyasztói és üzleti – ítélték oda a díjakat. A fogyasztói márkák között a Pick kapta a legmagasabb értékelést, megelőzve az Unicumot és a Gundelt, de többek között az OTP, a Béres és a Zsolnay is szerepeltek a tízes toplistán. Az üzleti brandek rangsorában a Richter Gedeon végzett az első helyen a Zwack és a Tungsram előtt, ebben a kategóriában olyan márkák találhatók még az élmezőnyben, mint a Videoton, a Graphisoft vagy éppen a Rába.

 

Három különdíjat is kiosztottak idén, a MagyarBrands Gyermekekért Különdíjat az Igazgyöngy Alapítvány kapta, a MagyarBrands Kultúráért Különdíjjal a Budapesti Fesztiválzenekar tevékenységét, míg az innováció területén a KPS Diagnosztika (Oncompass) munkáját ismerték el.

 

A GfK piackutató cég online felmérése alapján a MagyarBrands ismertsége fokozatosan nő és a díjat ismerők közel háromnegyede pozitívan nyilatkozott róla. A díj jelentőségét emeli, hogy a GfK Háztartáspanel kutatása szerint a magyar háztartások 74 százalékának a váásárlásnál fontosak, vagy nagyon fontosak a magyar termék..

 

A MagyarBrands-díjazottak kiválasztása pályázati rendszerben, illetve a Szakértői Bizottság jelölése alapján történik. A márkák kiválasztása 7 szempont alapján történik: tradíció, foglalkoztatottság, tulajdon(szerkezet), reputáció, identitás, ismertség és kedveltség. A Magyarbrands Bizottság elnöke 2016 májusától Serényi János lesz, aki elmondta, hogy a következő megmérettetéskor a fogyasztói és az üzleti márkák mellett az innovatív márkák kategóriájában is hirdetnek majd díjazottakat.

 

A MagyarBrands program elindítása óta eltelt 7 év alatt a díjazott márkák nagy része a hazai FMCG piac (27%) képviselője, a hazai kulturális élet valamely területén tevékenykedik (14%), illetve valamilyen szolgáltatást kínál (10%).

 

„Régóta részt veszek a díjazással kapcsolatos szakmai munkákban és örömmel vállaltam a feladatot. Célom az, hogy a jövőben a díjazás még transzparensebben, egyszerűbben működjön és így a díjazotti kör és a díjazás elismertsége tovább erősödjön. Új elnökként szeretnék tovább menni azon a szakmai úton, amely a következetes márkaépítés elismerése mellett törekszik a kockázatokat rejtő, vagy az ismert és kedvelt, de mégis megosztó márkák kiszűrésére” – mondta el Serényi János.

 

 

MAGYARBRANDS 2015 FOGYASZTÓI MÁRKÁK TOPLISTÁJA

 

 MÁRKA

PONTSZÁM

1.

PICK

94,60

2.

 UNICUM

92,34

3.

 GUNDEL

90,53

4.

 MÓRA KÖNYVKIADÓ

89,53

5.

HEREND

89,32

6.

BÉRES

88,30

7.

ZSOLNAY

87,32

8.

OTP

86,77

9.

SZAMOS MARCIPÁN

86,25

10.

PÖTTYÖS

85,07

MAGYARBRANDS  ÜZLETI MÁRKÁK TOPLISTÁJA

 

MÁRKA

PONTSZÁM

1.

RICHTER GEDEON

92,37

2.

ZWACK

90,76

3.

TUNGSRAM

88,90

4.

ALFÖLDI NYOMDA

87,20

5.

VIDEOTON

84,63

6.

HUNGEXPO

81,95

7.

GRAPHISOFT

81,33

8.

RÁBA

80,87

9.

MAHART

80,37

10.

MEDICOR

80,30

 

 

  • Megosztom