Díjazták az OTP kampányát

Közép-Kelet-Európa egyik legjelentősebb kommunikációs versenyén, az Eventiada Awards-on egy arany és egy ezüst elismerést kapott az OTP Bank és a Café PR, az OTP SZÉP kártya számára készített, a kártyabirtokosok szerződéskötését támogató kampánya.

A 2018 szeptembere és 2019. január vége között futott kampány 13 ország 1 000 pályázója közül jutott a régió legnagyobb PR-kommunikációs versenyének számító IPRA GWA Eventiada Awards shortlistjére, legjobb vállalati kommunikációs kampány kategóriában. A kampányt végül a „International Trends in Communications” kategóriában arany, míg a „Corporate Communications”, tehát a vállalati kategóriában ezüst díjjal jutalmazta a szakmai zsűri.

A tavalyi év végén jogszabályváltozás miatt a SZÉP-kártya-kibocsátóknak szerződést kellett kötniük minden kártyabirtokosukkal 2019 elejéig. A legnagyobb piaci szereplő, az OTP Pénztárszolgáltató esetében ez 1,25 millió kártyabirtokost érintett, akiket rövid idő alatt kellett elérni és tájékoztatni a teendőkről.

A célközönség tájékoztatására, edukálására, illetve a legnépszerűbb cafeteria-juttatás reputációjának és az OTP Pénztárszolgáltató ügyfélkörének megóvására az OTP Bank, a Café PR valamint a Café Communications egy integrált kampányt tervezett. A kommunikációs tervezés során kihívást jelentett, hogy jogszabályváltozás miatt az ügyfelek már nem csak a munkáltató által meghatározott SZÉP-kártya-kibocsátók közül választhattak, így az OTP Banknak a problémamentes szerződéskötési folyamat mellett erre a szempontra is nagy hangsúlyt kellett fektetnie.

A kampányban a szerződéskötés szükségessége mellett az OTP SZÉP kártyával igénybe vehető különleges élményekre és előnyökre helyeztük a hangsúlyt. A kártyabirtokosokat egyrészt motiválni kellett arra, hogy a határidő előtt kössék meg szerződéseiket és továbbra is válasszák az OTP SZÉP kártyát. A potenciális SZÉP-kártya-igénylők pedig az OTP SZÉP kártya előnyeiről kaptak tájékoztatást a kampány során.

Néhány részlet a kampányról:

  • 1,25 millió kártyabirtokost tájékoztattunk elektronikus és postai úton
  • Outdoor, PPC és online hirdetésekben kaptak impulzusokat az ügyfelek a kiemelt határidőkről
  • Folyamatos sajtómunka során informálódhattak a kártyabirtokosok és a munkáltatók a szerződési folyamat lépéseiről
  • A munkáltatókat számos kommunikációs anyaggal segítettük a munkavállalói kérdések teljes körű megválaszolásához
  • A tájékozódást egy landing oldal is segítette, ahol mind a kártyabirtokosok, mind a munkáltatók hasznos információkat találtak a termékről

A téma érzékenységét jól mutatja, hogy a kampány ideje alatt a bank ügyfélszolgálata több mint 10.000 hívást kezelt.

A kampány sikerét igazolja, hogy az OTP SZÉP kártyabirtokosok több mint 90%-a időben megkötötte a szerződését, a reputáció erősítés eredményességét pedig a 2019-es, minden eddigi rekordot megdöntő eredmények igazolták.

  • Megosztom