Digitális kiadóvá érett az Axel-Springer

Az Axel Springer ma már igazi digitális kiadó Dr. Mathias Döpfner, a médiakonszern igazgatóságának elnöke szerint. Erről a friss üzleti eredményeik kapcsán beszélt. A cégcsoport bevételeinek nagyobb részét adja ugyanis a digitális terület.

Jó évet zárt az Axel-Springer 2014-ben. A cég árbevétele több mint 8 százalékkal, 3 milliárd euróra ugrott, javult az EBITDA is, ami 11,6 százalékos növekedéssel 507 millió euró lett.

Ráadásul a cég a munkavállalóinak számát is növelni tudta. Érdekes az is, hogy ma már a médiakonszern bevételeinek 53 százalékát a digitális tevékenység adja.

Dr. Mathias Döpfner, az Axel Springer SE igazgatóságának elnöke így kommentálta az eredményeket: “Az Axel Springer ma már igazi digitális kiadó. Elbizakodottság? Semmiképpen. A 2014-es üzleti évről szóló, ma nyilvánosságra hozott számok ezt egyértelműen alátámasztják. Két évvel ezelőtt meghirdettük vállalatunk gyorsított digitalizálását, azóta gyors tempóban haladtunk előre. A legfontosabb adatok e tekintetben: a digitális tevékenységünkből származó bevételek immáron a konszernszintű bevételek 53 %-át tették ki az elmúlt évben. Reklámbevételeinknek már közel háromnegyed része a digitális üzletágból származik. Sőt, e területnek a konszern EBITDA-ból való részesedése időközben elérte a 72 %-ot.

Azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy vezető digitális kiadóvá váljunk. Ez az Axel Springer számára azt jelenti, hogy minden piacon és piaci szegmensben, ahol jelen vagyunk, az első számú szereplővé váljunk. Azt is szeretném hangsúlyozni, hogy minden gazdasági célt, amit 2014-re kitűztünk magunk elé, elértünk. A konszern árbevételét több mint 8 %-kal emeltük, így a 3 mrd. Eurót meghaladja ez az érték. Az EBITDA 11,6 %-kal lett jobb és elérte az 507 millió Eurót. Ami személy szerint nekem külön örömet jelent, hogy a forgalomnövekedéssel párhuzamosan 8 %-kal nőtt a munkavállalóink száma. Időközben tehát az Axel Springer cégcsaládnál dolgozók száma kereken 14.000 munkavállalót számlál, és ők nemcsak hogy „digitálisabbak” lettek, hanem még nemzetközibbé lett az összetételük. Jelenlétünket nem csak az európai szomszédos államokban építettük ki, hanem Izraelben és az Egyesült Államokban is. Az elmúlt évben az árbevételünk 43 %-át már Németországon kívüli területeken realizáltuk. S azt várjuk, hogy ez az arány az elkövetkező években tovább fog nőni. Többek között a világ angolul beszélő területein szeretnénk terjeszkedni. Ez egy különösen vonzó piac mind a fizetős, a rovat-, mind pedig az értékesítési ajánlataink számára. A POLITICO európai kiadása bevezetésének tervével, az OZY-ban megszerzett részesedéssel, a Business Insider és a Livingly Media-val már megtettük a sokat ígérő első lépéseket az újságírás palettájának kiegészítése felé” – áll az elnök levelében, melynek végén azt is jelezte: további lépések is várhatók.

 

  • Megosztom