Digitális hódítás

Tavaly is folytatódott az online szegmens előretörése az európai hirdetési piacon, amelynek jelenleg már 20 százalék körüli a részesedése – mondta el a Marketing&Mediának adott interjújában Alain Heureux, az IAB Europe elnöke.

 

– Hogyan alakult az európai online hirdetési piac tavaly, mely formátumok a legnépszerűbbek a kontinensen?
– A rendelkezésre álló információk alapján úgy tűnik, mintegy 18-20 százalékkal bővült az internetes reklámpiac a kontinensen 2011-ben, amely így nagyjából 20 milliárd eurósra tehető. Figyelembe véve, hogy a médiaipar tavalyi teljesítménye inkább stagnálónak nevezhető, ez kimagasló eredmény. További fontos fejlemény, hogy folytatódott az online szegmens térhódítása, részesedése a teljes európai hirdetési piacon már közelít a 20 százalékhoz.

– Mi a helyzet a video- és displayreklámokkal?
– Tavaly video- és displayreklámok bevétele már gyorsabban nőtt, mint a keresőhirdetéseké, de ha azt szeretnénk, hogy ez a trend folytatódjon, a jelenleginél sokkal nagyobb fokú szabványosításra van szükség a piacon. A múltban az egységes formátumok, a fizetési, megrendelési módok kialakításában nem voltunk igazán sikeresek, talán azért is, mert a globális hirdetési piachoz mérve viszonylag kicsi volt az európai online reklámszektor, ez a helyzet azonban megváltozott.

– Mire lehet számítani a legnagyobb európai online reklámpiacokon az idén?
– Nagy-Britanniában, Németországban, illetve a spanyoloknál és az olaszoknál is tovább folytatódik a fejlődés 2012-ben, és annak ellenére, hogy már érett piacokról van szó, legalább 10 százalékos növekedésre számítok. Erre lehetőséget teremt az is, hogy a digitális médium még nem érte el azt a szintet a reklámmixen belül, ami potenciálisan benne rejlik, vagyis bőven van még lehetőség a növekedésre.

 

(Az interjút teljes terjedelmében elolvashatja a Marketing&Media legújabb számában.)

 

  • Megosztom