Digitális fókusz a RAS-nál

Elsősorban a netes megjelenésbe fektetett be a Ringier Axel Springer Magyarország (RAS) – jelezte Mark Dekan, a cég vezérigazgatója a Világgazdaságnak adott interjúban. Elmondta azt is, hogy milyen előnyökkel jár, hogy egy nagyobb régiót tudnak összefogni.

 

Tavaly megújították a Blikk.hu-t, aminek során felhasználták a lengyel piacon korábban szerzett tapasztalataikat, az oldal átszabásakor sok elemet átvettek a Fakt24 nevű oldaluktól. A megújulás részeként a PULS nevű új szerkesztőségi szoftverre tértek át, amelyet lengyelországi technológiai központjukban, a DreamLabnál fejlesztettek ki. Lengyelországon kívül a Blikk volt az első termék, amelynél ezt az új szerkesztőségi rendszert elkezdték használni – mondta el Mark Dekan a Világgazdaságnak adott interjúban.

 

A RAS vezetője beszélt arról is, hogy míg korábban csak az egyes országok esetében törekedhettek a működés optimalizálásra, addig a tulajdonosi portfóliók integrálásával egy nagyobb régiót tudnak összefogni. A tudás- és a technológiamegosztás, központi fejlesztés – magyarán a multinacionális vállalatként történő működés – pedig óriási versenyelőnyt jelent számukra.

 

A cégvezető jelezte azt is, hogy a Ringier Axel Springer Magyarországnál a digitális üzletág növekedésére fókuszálnak. Megvásárolták a Profession.hu-t, amivel nagyon elégedettek. Ma már magyarországi nyereségük 40-45 százalékát a digitális platformok termelik, az arányt pedig tovább szeretnék növelni. Ez nem azt jelenti, hogy lemondanának a nyomtatott termékekről, de nem számítanak rá, hogy hirtelen megfordul a példányszámok csökkenő trendje.

 

Mark Dekan beszélt arról is az üzleti napilapnak, hogy a vásárlások szerves részét kell, hogy képezzék az üzleti stratégiának. A piac ugyanis gyorsan változik, és ha organikusan nem tudnak növekedni egy fontos területen, akkor az akvizíció a megoldás. Az apróhirdetési oldalakban sok fantáziát látnak, de folyamatosan figyelik a digitális piac többi részét is, érdekes befektetések után kutatva.

  • Megosztom