Digitális hódítás a tévés piacon

A tévézési szokások jelentős átalakulásával egyre fontosabbak lesznek a digitális platformok, a BrandMania stábja pedig annak járt utána, hogyan reagál erre a hazai televíziós szakma. A műsorból kiderül az is, hogy a nézettség mérésében milyen változtatásra lenne szükség és az is, hogy milyen lesz az RTL első, kimondottan online platformra fejlesztett sorozata.

Az idén 1,3 millió felhasználó lépett be legalább egyszer az RTLMost.hu-ra, 84 millió videómegtekintést regisztráltak, egy látogató pedig átlagosan 63 percet tölt a platformon – osztotta meg Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója a felület néhány főbb eredményét a BrandMania stábjával. A szakember a műsorban természetesen a most indult RTLMost+ szolgáltatásukról is részletesen beszélt, például arról, hogy milyen plusz lehetőségeket kínál a korábbihoz képest.

Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese szerint ma már egy televíziónak totál videóstratégiában kell gondolkodnia, ha talpon akar maradni, hiszen a nézők egyre jelentősebb része elsősorban nem a lineáris tévéműsort fogyasztja. Példaként említette az őszi kínálatukból a Love Island esetét, de az X-Faktort is rengetegen követik digitális platformon is. Egy digitálisan aktív műsor esetében pedig ez akár 25-30 százalékos pluszt is jelenthet a nézettségben. Kolosi Péter ennek kapcsán beszélt arról is, hogy ma már nem lehet a tényleges nézettséget érzékeltetni a digitális elérés nélkül, ugyanakkor nincs Magyarországon olyan összevont közönségmérés, amiből kijöhetne egyetlen szám erre vonatkozóan.

Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés üzletág ügyvezetője a BrandMania stábjának nyilatkozva elmondta, hogy az iparg egyik nagy kihívása a lineáris és digitális nézettség egységes mérése itthon és globálisan is, amihez kulcsfontosságú, hogy közös metrikát alakítsanak ki. Az Egyesült Államokban és Svédországban egyébként már van ilyen megoldás, és a lengyelek is dolgoznak rajta. Vörös Csilla jelezte azt is, hogy Magyarország is szeretne az élmezőnyben lenni az újfajta mérés bevezetésében és reméli, hogy itthon is hamarosan megvalósul a totál mérés.

Gulyás János, a Wavemaker vezérigazgatója szerint nagyon fontos, hogy a televíziók erősítsék digitális jelenlétüket, mert van egy olyan generáció, ami részben már belépett, vagy hamarosan belép a vásárlói korba, akiknél nem az a kérdés, hogy fogyasztanak-e adio-vizuális tartalmat, hanem az, hogy hol. Nem klasszikus lineáris tévézéssel teszik ezt, hanem olyan felületen, amin azt és akkor néznek, amit szeretnének.

Az RTLMost+-on kifejezetten erre a platformra szánt sorozat indul Nofilter címmle. A BrandMania stábja beszélt többek között a széria producerével, Fränk Barbarával, aki a készítés hátteréről, valamint arról is nyilatkozott, hogy várhatóak-e a jövőben hasonló sorozatok. Dubinyák Réka, a széria író-rendezője pedig az online tartalomnak szánt sorozat különlegességeiről beszélt.

A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon vagy ide kattintva.

  • Megosztom