Csúcson a reklámköltés

Rekordot döntött az első félévben a reklámköltés az Egyesült Királyságban, 5,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az online hirdetésekre közel 17 százalékkal, a mobilosokra pedig 52,6 százalékkal költöttek többet, mint 2015 első hat hónapjában.

 

Az első félévben 10 milliárd fontra nőtt az Egyesült Királyságban a reklámköltést, ez 5,2 százalékos fejlődést jelent az egy évvel korábbihoz képest – derül ki az Advertising Association/Warc Expenditure Report felmérésből. Ez 0,4 százalékponttal jobb eredmény a korábban vártnál, amiben fontos szerepet játszott, hogy egyre többet költenek digitális hirdetésekre. A kedvező folyamatok hatására egy százalékponttal növelték az idei előrejelzést, így várhatóan 5,2 százalékkal bővült majd az angliai reklámpiac.

 

Az Advertising Association/Warc Expenditure Report szerint a teljes internetes költés 4,8 milliárd font volt, ez 16,9 százalékos bővülést jelent éves összevetésben. A mobilos reklámok ebből 1,7 milliárd fontot tettek ki, ez a szegmens továbbra is hatalmas ütemben fejlődik, ez első féléves eredmény 52 százalékkal múlta felül a tavalyit.

 

A hagyományos hirdetési csatornák közül a tévében elköltött reklámpénzek összege 2,1 százalékkal nőtt az első félévben éves összevetésben, azonban így is csak 2,4 milliárd font volt, vagyis a fele a digitális reklámköltésnek. A rádiók 0,5 százalékkal növelték hirdetési bevételüket, 242 millió fontra.

 

A nyomtatott termékekre vonatkozó első féléves adatot nem publikáltak, ugyanakkor az előrejelzés szerint az országos lapoknál és a magazinoknál is csökkenés várható ebben az évben a hirdetési bevételben az Egyesült Királyságban.

  • Megosztom