Csökkent a globális zenei piac

A múlt évben 15 milliárd dolláros volt a globális zeneértékesítés, ez 3,9 százalékkal maradt el a 2012-es értéktől. A tavalyi számokat a Japán piac drámai zsugorodása húzta le, a távol-keleti szigetországban 16,3 százalékkal csökkent az értékesítés.

 

A zenei világpiac második legnagyobb szereplőjét, Japánt leszámítva a globális zeneértékesítés csak 0,1 százalékkal lett volna kisebb, vagyis a többi meghatározó piac már nem teljesített rosszul. A fizikai formátumok – a különféle lemezek – értékesítése 11,7 százalékkal esett vissza, de még mindig ezek adják a globális bevétel több mint felét. A nagy visszaesést mutató Japánban a lemezek értékesítése a leginkább elterjedt, e tekintetben az iparilag fejlett országok közül Japán helyzete egyedülálló, mivel az ázsiai országban nem terjedtek el a felhasználóbarát zenei letöltő szolgáltatások – derül ki az MTI beszámolójából.

 

A digitális eladások 4,3 százalékkal nőttek és elérték az 5,9 milliárd dollárt. A digitális eladások tették ki az összes bevétel 39 százalékát, ez az arány egy évvel korábban még csak 31 százalék volt. Az ingyenesen használható zenei streaming szolgáltatások 51,3 százalékkal nőttek globálisan, és elérték az 1,11 milliárd dollárt. Európában a digitális értékesítés még erőteljesebben, 13,3 százalékkal növekedett.

 

Az előfizetéses online eladások több mint 50 százalékkal nőttek 2013-ban, és az Egyesült Államokban először lépték át az egymilliárd dollárt.

 

A jelentés szerint 2013 legnagyobb példányszámban eladott albuma a brit One Direction Midnight Memories című lemeze volt, amely négymillió példányban kelt el. A második Eminem The Marshall Mathers LP 2 albuma 3,8 példányszámban, a harmadik Justin Timberlake te 20/20 Experience című lemeze lett, amely 3,6 millió példányban kelt el globálisan.

  • Megosztom