Csökkenő bevétel a TV előfizetésekből

Egy évtized alatt akár 50 milliárd dollár is eltűnhet a tévés piacról, ennyivel csökkenhet ugyanis az előfizetésekből származó bevétel a Digital TV Research előrejelzése szerint.

A 2016-os, 202 milliárd dolláros csúcsról 2025-re 152 milliárd dollárra eshet vissz a TV előfizetésekből származó bevétel globális szinten – írja friss elemzésében a Digital TV Research. A bevétel annak ellenére csökken, hogy közben az előfizetők száma 2010 és 2025 között várhatóan 345 millióval nő.

Az OTT szolgáltatások növekvő népszerűsége komoly kihívást jelent a televíziós piacon, ezt jól mutatja, hogy az előfizetésekből származó globális bevételek 2018-ban és 2019-ben egyaránt 9 milliárd dollárral csökkentek. A piac átrendeződését jelzi az is, hogy az öt legnagyobb piac – Egyesült Államok, Egyesült Királyság, India, Kanada, Kína – összesített piaci részesedése a jelenlegi 62 százalékról 2025-re várhatóan 54 százalékra esik vissza. Ennek hátterében az áll, hogy ezekben az országokban egyre többen döntenek úgy, hogy a hagyományos TV előfizetésüket lecserélik valamilyen streaming szolgáltatásra.

A legnagyobb mértékben az Egyesült Államokban esik majd vissza a TV előfizetésekből származó bevétel, 2019 és 2025 között 23 milliárd dollár tűnik el a piacról. A Digital TV Research prognózisa szerint a 2015-ös 105 milliárd dolláros csúcs után 2025-ben már csak 56 milliárd dollárt költenek az amerikaiak TV előfizetésre.

A tanulmány készítői ugyanakkor azt is hangsúlyozták, hogy a legnagyobb piacok mellett számos feltörekvő piacon még nagyon komoly lehetőségei vannak arra, hogy növekedjen a tévés előfizetői tábor. Az elemzés szerint 2019 és 2025 között 34 millióval nő majd az előfizetők száma és az időszak végére meghaladja az egymilliárdot.

  • Megosztom