- Hirdetés -

Családi vállalkozásoknak segít a KÜRT

|

- Hirdetés -

A magyarországi family business-ek hosszútávú fennmaradását és sikeres működését segíti elő a budapesti KÜRT Akadémia májusban induló Family Business képzése, amely a legfontosabb kérdések megvitatásán túl, egyfajta értékközösséget is teremt.

 

A magyar márkák és vállalkozások velünk élnek, és elengedhetetlen részét képzik mindennapjainknak: legyen szó a reggeli első kávéról, a munkahelyünkről vagy az esti szórakozásról, de így vagy úgy a mindennapi rutin kiiktathatatlan kellékei. A kérdés, hogy meddig.

 

A KSH adatai szerint 2016-ban 1 153 816 regisztrált vállalkozás üzemelt Magyarországon, köztük számtalan family business is, mégis, általában kevés szó esik ezek nehézségeiről, miközben értékük felbecsülhetetlen: a magyar cégek közel 70%-a családi tulajdonban van (családi vállalkozásként azonosítható), a GDP-hez nagymértékben hozzájárulnak és a hazai foglalkoztatottak közel felének biztosítanak munkahelyet, így a magyar gazdaság megkerülhetetlen szereplőinek számítanak. Kérdés, hogy meddig lesz ez így? Vajon a jövő generációk is élvezhetik majd a family business-ek nyújtotta szolgáltatásokat?

 

Régen Colgate fogkrémmel és Nokiával, ma pedig olyan Family Business márkákkal telik a nap, mint például az Illy Ferenc által alapított illy, a Dr. Béres József világhírű találmányára felépített, és az elmúlt 25 év során nemzetközi rangú vállalkozássá fejlődő Béres Gyógyszergyár vagy éppen az Unicummal világhírűvé lett Zwack-család, amely már 1790 óta készíti a hungaricumnak minősülő gyógynövényes italt. Minden family business egy külön sztori is: az Illy-t 1933-ban megalapító Illy Ferenc nem csak egy sikeres vállalkozást épített fel, hanem a gőzt nagy nyomású levegőre cserélve forradalmasította a kávéfőzést is.

 

A családi vállalkozások jövője nagyban attól függ, hogy képesek-e az utódlásra, azaz a generációváltásra. A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy az érintett cégek 2/3-a nem éli túl az első generációt. A family business-ek helyzetét tovább nehezíti, hogy szemben más tulajdonlási formákkal, nekik családi, tulajdonosi és vezetői viszonyaikat és jövőképeiket kell tisztázniuk az üzletfolytonosság fenntartása érdekében.

 

A KÜRT Akadémia missziója jövőálló szervezetek építése és a jövőt formáló szakemberek képzése. Ezért tartja fontosnak, hogy a felhalmozott tudást hazánk gazdaságának gerincét adó családi vállalkozások sikerébe fektesse. Az idén májusban induló Family Business képzési programja a felmerülő problémákra kínál ésszerű és gyakorlatias megoldásokat családi vállalkozások és vállalkozó családok számára, hogy felelős tulajdonosokként a munkavállalóik és tágabb gazdasági környezetük jólétéhez és sikeréhez a jövőben is hozzájárulhassanak.Mitől lesz egy családi vállalat jövőálló? Mitől teherbíró a családtagok viszonya, gördülékeny az együttműködésük? Mi a teendő nem várt sokkhelyzetek esetén, és hogyan készüljünk fel a hétköznapi kockázatokra? Mi kell a generációváltáshoz?

 

„Vízválasztóhoz érkeztünk: a ’90-es évek elejével elindult vállalkozások technológiai és piaci generációváltásra kényszerülnek. A családi vállalkozások modernizációja elengedhetetlen ahhoz, hogy a tehetséges utódok számára vonzó perspektívát jelentsen a vállalkozás stafétájának átvétele” – Kürti Tamás, a KÜRT Akadémia intézményvezetője.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...

Az egész országban elérhető lesz a Telekom programja

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen...
- Hirdetés -