Célkeresztben a reklámpiac

Március elején az Evolution konferencia keretében ismertetik a hazai reklámpiac tavalyi számait. Az idén első alkalommal azonban nem csak az adatokat mutatják be, hanem ehhez kapcsolódóan a konferencia programjában egy egész napot szentelnek a hirdetési szegmensnek, annak megvitatására, hogy a reklámköltések fényében merre tart a közösségi, online, elektronikus és a nyomtatott média. 2013-ban 175,4 milliárd forintos volt a magyar hirdetési piac, öt év után először lehetett bővülést mérni, igaz mindössze 0,6 százalékosat. A kérdés, hogy ez a fejlődés folytatódhat-e?

 

A hazai média, reklám- és kommunikációs ipart meghatározó trendekről hull le a lepel 2014. március 3-án, az Evolution internetes és közösségi média konferencia keretében. A Magyar Reklámszövetség a rendezvényen ismerteti a szakmával és a nagyközönséggel, hogy 2014-ben mennyit és milyen csatornákon költöttek el a hirdetők a hazai piacon.

 

Az MRSZ fennállása óta először szakít korábbi hagyományival és nem kizárólag az előző év reklámköltési adatait ismerteti, hanem egy egész napos rendezvény keretében, a szakma jeles képviselőivel közösen vizsgálja meg az eredmények hátterét és vetíti előre a 2015-ös év lehetőségeit, várható piaci mozgásait.

 

A digitális média és üzletfejlesztés területére fókuszáló Evolution konferencia egy egész napos szekciót szentel annak megvitatására, hogy a reklámköltések fényében merre tart a közösségi, online, elektronikus és a nyomtatott média. Választ kaphatunk többek között arra, hogy mely területeket részesítik előnyben a hirdetők, hová jut egyre több vagy éppen kevesebb pénz, illetve ezek fényében mely területekre érdemes nagyobb, illetve kevesebb hangsúlyt fektetni a közeljövőben hirdetőként, média- vagy ügynökség tulajdonosként.

 

„A Magyar Reklámszövetség, mint a kommunikációs iparág és a hazai reklámszakma legnagyobb ernyőszervezete kifejezetten fontosnak tartja, hogy a piac egységesen értelmezze a reklámköltések mögött megbújó tartalmat, trendeket. Sok változás, sok behatás érte a reklámszakmát az utóbbi időben, amelyek jelentősen változtattak a korábban kialakított jövőképen. Célunk, hogy a szakma képviselőivel közösen elemezzük ki és vonjunk le következtetéseket, melyek kiváló alapot szolgáltathatnak a jövő tervezésénél” – mondta Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke.

 

A hazai reklámköltés 2013-ban 175,4 milliárd forint volt, ami 0,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Ez annak fényében mindenképpen biztató, hogy öt év után sikerült újra növekedést produkálni. A fejlődésben meghatározó szerepet játszott a digitális (online és mobil) szegmens, amely 16 százalékot tudott nőni, és 39,1 milliárd forintos bevételével már a második legnagyobb hirdetési platform volt a televízió mögött.

 

A múlt évre vonatkozó előzetes várakozások ugyan megosztottak, azonban a digitális piacon valószínűleg tovább folytatódott a fejlődés. Kérdés, hogy a reklámadó, illetve az egyéb, szektorokat érintő intézkedések mennyire éreztették hatásukat 2014-ben.

 

Az egyértelmű, hogy 2015-ben számos kihívással szembesül a hazai reklámpiac. Egyrészt a Nemzeti Kommunikációs Hivatal létrehozásával a kormányzat és az állami cégek hirdetéseinek kezelése egy kézbe kerül. Ez mindenképpen komoly hatással lesz az ügynökségekre, de akár az elköltött összeg is változhat. Emellett érzékenyen érintheti a magyar hirdetési piacot, hogy a kereskedelmi szektor nagy szereplői jelentős többletterhet kaptak a nyakukba ettől az évtől, ami a számottevő hirdetőnek számító kiskereskedelmi üzletláncokat a reklámkiadásaik visszafogására ösztönözheti.

 

A Media Hungary és Internet Hungary kistestvéreként, 2011 óta megrendezésre kerülő Evolution és az ezzel szorosan összefüggő Mobile Hungary konferenciákat 2015. március 3-4-én rendezik meg Budapesten. Az első napon az Evolution a közösségi- és online média legfrissebb trendjeit szedi ízekre számos gyakorlati esettanulmány bemutatásával és azt vizsgálja, hogy milyen stratégiával, eszközökkel érhetünk el üzleti eredményeket a digitális térben.

 

A második napon megrendezésre kerülő Mobile Hungary fókuszában a mobilpiac áll. Megtudhatjuk többek között, hogy mi vár ránk a különböző smart technológiák, az M2M (gépek közötti kommunikáció), és az IoT (dolgok internete) rohamos fejlődésének következtében. A rendezvény továbbá mélységében tárgyalja a mobilpiac és e-kereskedelem meghatározó folyamatait is.

  • Megosztom