Büntetés a kormányablakos reklámkampány miatt

Gyanúsnak találták a brüsszeli revizorok, hogy nagyon rövid beadási határidőt hagyott a Miniszterelnökség a másfél milliárd forint értékű kampányra. Azon is értetlenkedtek, hogy miért kellett két hónap alatt elkölteni reklámra ennyi pénzt.

Pontosan 334,6 millió forint pénzügyi korrekciót, azaz büntetést javasol az Európai Bizottság (EB) a tavalyi, kormányablakokhoz kapcsolódó reklámkampány miatt – tudta meg a Világgazdaság. A Miniszterelnökség közbeszerzését a HG 360 Reklámügynökség Kft. nyerte el. A Csetényi Csaba érdekkörébe tartozó cég 1,575 milliárd forintért vállalta a kormányablakok népszerűsítésérére kiírt kampány lebonyolítását. A brüsszeli revizorok viszont indokolatlannak találták a gyorsított eljárást: mindössze tíz nap volt a pályázat beadási határideje.

Az EB szerint ez szűkítette a versenyt, és az is kérdés, miért vártak a tender kiírásával 2015. augusztusig, holott a kormányablakok fejlesztése évekkel korábban kezdődött. Azt is firtatták a revizorok, vajon milyen kampányintenzitásra lehetett szükség, hogy két hónap alatt elköltsék a pénzt a kormányablakok népszerűsítésére. A projekt 5 millió eurós büdzséje ugyanis vetekszik a legnagyobb hirdetési büdzséjű magáncégekével.

  • Megosztom