Blogolva erősít a Vienna Life

Utazásról, továbbtanulásról, családról, egészségről és általában a pénzről szólnak a Vienna Life Biztosító idén májusban elindult blogján megjelenő, hetente frissülő tartalmak. A számos vizuális elemmel illusztrált, közvetlen stílusú és olvasmányos cikkekből rengeteg új, a mindennapi életben is hasznos információt szerezhetnek az érdeklődők. A hazai biztosítási piacon újdonságnak számító content marketing megoldással a Vienna Life Biztosító alapvető célja az ügyfelek edukációja.

 

A blogon többek között a bécsi és az angliai továbbtanulási lehetőségekről, a biztonságos utazásról, a külföldre indulókat fenyegető veszélyekről és a balesetek megelőzéséről olvashatnak az érdeklődők, ám népszerű a nyári szünet eltöltésével kapcsolatos cikk, vagy a sikertelen felvételi utáni lehetőségekről szóló írás is. A témaválasztás sokszínűségéről árulkodik az egyik legújabb, Porig égett 70 ezer londoni otthona című írás is, amely kevesek által ismert rejtélyes sztorikon és érdekességeken keresztül mutatja be a biztosítások unalmasnak tűnő történetét.

 

Ezeknek az egymáshoz látszólag egyáltalán nem kapcsolódó témáknak a közös vonása a pénz: a blog abban segít, hogy az emberek felkészülten, tájékozottan és tudatosan tudjanak meghozni olyan döntéseket, amelyeknek anyagi következményei is vannak.

 

 

Már három hónap után látható az eredmény

 

Az ügyfél-edukáció mellett a content marketing projekt célja, hogy a Vienna Life weboldala a biztosító számára releváns keresőszavak vonatkozásában, másfél éven belül a Google első 10 organikus (nem fizetett) találata közé kerüljön. Ennek érdekében – a minőségi tartalmak előállításán és az oldal technikai szempontú fejlesztésén túl – a cikkek népszerűsítésére is nagy hangsúlyt fektet a biztosító. A tartalmakat a Facebook és a Google+ csatornákon, valamint különböző blogokon és online hírportálokon, a közeljövőben pedig már a YouTube-on is terjeszti a Vienna Life.

 

A content marketing projekt már az első időszak eredményei alapján is komoly sikereket ért el. A 2016. május 1. és július 31. között eltelt három hónapban – az azt megelőző negyedévhez képest – 15,27 százalékkal növekedett a teljes oldalcsoport Google-ből érkező organikus forgalma.

 

 

Indul a videóblog is

 

A Vienna Life hamarosan már hírlevélben is kiküldi a blogon megjelenő friss cikkeket, illetve a kommentelési lehetőséget is bevezeti az oldalon. A biztosító emellett egy videóblogot is indít, amelyhez várja a kreatív jelentkezőket.

 

 

A szerethető biztosító

 

„A Vienna Life content marketing projektje egy újabb innovatív és egyedi megoldás, amellyel ismét jelentősen eltérünk versenytársaink hagyományos kommunikációs stílusától. A blogon megjelenő egyszerű, konkrét, hiteles és az érzelmekre is ható tartalmaink segítségével ráadásul tovább tudjuk erősíteni fő márkaértékeinket, az emberközeliséget, az őszinteséget és a szerethetőséget is. Utóbbit egyébként ügyfeleink is visszaigazolták a Netrisk „Az Év Ügyfélbarát Biztosítója 2015” szavazásán, amelyen a második helyet értük el a kis- és középbiztosítók kategóriájában” – hangsúlyozza Horváth Andrea, a Vienna Life Biztosító PR és kommunikációs vezetője.

 

A content marketing projekt technikai feltételeit és arculatát a Vienna Life Biztosító házon belül alakította ki. A megjelenő cikkeket a Vienna Life PR ügynöksége, a Capital Communications, illetve a Brand&Brain Communication és a marketingszoveg.com szállítja, míg a teljes content marketing stratégiáért és a cikkek terjedéséért a Marketing Astro felel.

 

  • Megosztom