- Hirdetés -

Black Friday: készülünk az akciókra

|

- Hirdetés -

A Black Friday mára az egész világon valódi jelenséggé nőtte ki magát, a Google adatai szerint az elmúlt 5 évben az internethasználók körében több, mint duplájára nőtt az érdeklődés az esemény iránt. A világon szinte minden évben, minden országban újabb és újabb eladási rekordok dőlnek meg, a vásárlók ebben a néhány napban akár tízszer annyit költenek az online áruházakban, mint egy átlagos hétköznapon. Egyes becslések szerint az éves forgalom körülbelül 20%-át realizálják ebben a hónapban a kereskedők, miközben a 18–40 év közötti fogyasztók egyharmada körében a leárazások időszakában történő vásárlás már-már hagyománynak tekinthető.

Black Friday és a Cyber Monday népszerűsége Magyarországon is nő – a legfrissebb felmérések szerint a magyaroknak már 90%-a tudja, hogy mi a Black Friday, és idén 10-ből 5-en (49,74%) szeretnének vásárolni a leértékelések során. A Magyarországra vonatkozó adatok szerint tavaly az eladások egy átlagos forgalommal bíró naphoz képest 1377 százalékkal ugrottak meg. Ez az eredmény azonban nem egyedi: Szingapúrban például 511 százalékos, Angliában 1708 százalékos, Németországban pedig 2418 százalékos növekedést mértek. Mindeközben a Black Friday napja, lassan a Black Friday hetévé válik – a fokozott érdeklődés már szerdától tapasztalható, a forgalom pénteken éri el a csúcsot, és csak szombaton esik vissza a keddi szintre. Magyarországon a 2018-as adatok szerint a legintenzívebb online vásárlási időszak reggel 8 és este 10 közé esett.

Hazánkban a promóciós napokon az üzletek átlagosan 50%-kal csökkentik az áraikat, a vásárlók pedig online és hagyományos boltokban is kívánnak vásárolni. A hagyományos boltokat mindössze a megkérdezettek 4,17%-a preferálja, a csak online vásárlás mellett pedig 41,67% teszi le a voksát. A magyarok személyenként átlagosan három terméket terveznek vásárolni, a férfiak átlagosan 65.000 Ft, a nők átlagosan 45.000 Ft értékben.

“A leértékelések során leginkább ruházati és lábbeli termékeket keresünk. A kozmetikumok és parfümök a második, az elektronikai cikkek a harmadik legnépszerűbb termékkategória, illetve gyakran vásárolunk konyhai és háztartási készülékeket is. Ezek egyébként azok a kategóriák, amelyek az év többi időszakában is hasonlóan népszerűek az e-kereskedelemben” – mondja Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai ügyvezető igazgatója.

A Black Friday és a Cyber Monday népszerűségének növekedésével növekszik a számítógépes bűnözők fenyegetése is. November és december fordulóján a csalási kísérletek száma akár 18%-kal is nőhet az év más időszakaihoz képest.

“A leértékelések idején, amikor rohanás közben próbáljuk elcsípni a legjobb ajánlatot, különösen fontos, hogy odafigyeljünk adataink biztonságára. A védekezés egyik legjobb eszköze az olyan fizetési megoldás használata lehet, amely garantálja a segítséget abban az esetben, ha valami rosszra fordul” – hangsúlyozza Marcin Glogowski a PayPal-tól. “Ez a védelem különösen fontos lehet azok számára, akik mobil eszközökkel vásárolnak, mert a PayPal felmérése szerint a világ fogyasztóinak kétharmada használ mobileszközt vásárláshoz, miközben a vásárlók több mint fele aggódik a tranzakciók biztonsága miatt.”

Az elemzések szerint a Black Friday-en végrehajtott tranzakciók 1,36%-a és a Cyber Monday-on végzett tranzakciók 1%-a lehet csalási kísérlet. Az egyes tranzakciók átlagértéke ebben az időszakban 243 USD (kb. 73.500 HUF), így a vásárlók veszteségei több ezer dollárt tehetnek ki.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -