Ezt várják a médiások 2016-tól

Az idei évről és 2016-os terveikről kérdeztük a nagy hazai médiavállalatok vezetőit, akik a médiapiacot érintő nehézségek, a reklámadó- és a bónusztörvény ellenére bizakodva tekintenek a 2016-os évre. Stabilizáció, növekedés, új lehetőségek lehetnek a jövő év kulcsszavai.

szabomiklos2

Cél a fejlődés és a növekedés
Szabó Miklós, Pannon Lapok társasága, az ügyvezetés elnöke

Apéldányszámaink és az olvasótáborunk stabil, a terjesztési árbevételeink növekedtek a korábbi évhez képest, a hirdetési árbevételeink pedig százalékos vonatkozásban ismét két számjegyű növekedést érnek el. Teljes mértékben bizakodó vagyok a jövőt illetően, a fejlődés és a növekedés a célkitűzésünk, ennek megfelelően egy újabb rekordévet várok 2016-os esztendőtől.

 

ronai_balazs_mediaworks_ceo

A sport éve lesz
Rónai Balázs, Mediaworks, vezérigazgató

Alapvetően a várakozásaink szerint alakult a Mediaworks első éve, terjesztésben a várakozásoknak megfelelően, a hirdetési területen pedig a tervek felett teljesítettünk. Voltak előre nem látható események, amelyek nem kedveztek, ezek közé tartozott a boltok vasárnapi zárva tartása, a reklámadó-emelés, ám ezek hatását összességében sikerült kiküszöbölni. Több lapunk jelenleg piacvezető és az idén várakozás felett teljesített.
2016 a sport éve lesz. A labdarúgó-Európa-bajnokság és a riói olimpia nagyban meghatározza számos hirdető 2016-os stratégiáját, amit a Mediaworks komoly fejlesztésekkel támogat, hiszen a piacvezető online és printsportlap kiadójaként ez kötelessége is.

 

kiraly_maria

Vásárolni és fejleszteni
Dr. Király Mária, Ringier Axel Springer, COO

Mindhárom „blue chip” márkánk (Blikk, Kiskegyed, Glamour) digitális, terjesztési és printhirdetési árbevétele is nőtt, ami ma a piacon jónak számít. Az idén komoly fejlesztésekbe fogtunk, például a blikk.hu-nál, és úgy gondolom, hogy a digitális portfóliónk minőségi és mennyiségi értelemben is megváltozott.
Bevételben és eredményben minimum az idei szintet várom 2016-tól, ez bőven 10 milliárd feletti árbevétel mellett kb. 2,5 milliárd EBITDA. Jövőre vásárolni és fejleszteni biztosan fogunk. A vásárlásoknál viszont csak olyan digitális és printmárkák jöhetnek szóba, amelyek illeszthetők a jelenlegi adottságainkhoz és a szegmensekhez, amelyekben jelen vagyunk.

 

fodor_istvan

További növekedés
Fodor István, Russmedia Kft., ügyvezető igazgató

Úgy érzem, hogy összességében jó évet zárunk az idén. Sikerült stabilan tartani az értékesített példányszámunkat, megtartani napilapjaink, valamint a Szuperinfók olvasottságát. Emellett – a politikai jellegű hirdetéseket nem számítva is – sikerült a hirdetési árbevételt növelnünk.
Jövőre a hirdetési árbevételek alakulásának tekintetében stabil évre számítok. A terjesztési árbevételek tekintetében a csökkenést többen áremeléssel kompenzálják, de bizonyára lesznek olyan piaci szereplők, amelyek példányszámban is növekedni fognak.

 

hivatal7

Növekvő olvasószám
Hivatal Péter, MTM Metro Gratis Kft., vezérigazgató

Csökkenő állami bevételek jellemezték az idei évet, míg az üzleti bevételeink nem változtak. Az országos napilapok bruttó hirdetési bevételi piacán továbbra is tartjuk a negyven százalék körüli részesedésüket, és ezzel piavezetők vagyunk. Nem könnyű a helyzet, hiszen a napilapok versenyeznek az internettel, a tévével, mégis örvendetes, hogy a Metropol olvasottsága 565 ezerről csaknem 600 ezerre nőtt az idén.
Az elkövetkezendő évben az állandóságra, a folyamatosságra törekszünk, és legalább annyi olvasóhoz szeretnénk eljutni, mint az idén. Úgy vélem, hogy az üzleti tervünk is az ideihez hasonlóan alakulhat.

ohidizsuzsanna

Új divíziók jönnek
Óhidi Zsuzsanna, Marquard Media, ügyvezető igazgató

Mozgalmasnak, változásokkal telinek, de összességében pozitívnak értékelem az idei évet. A bevételi struktúránkban egyre nagyobb szerepet játszik, hogy az idén létrejött a Marquard Media Digital, amelyben képesek vagyunk digitális ügynökségi feladatok ellátására is.
Szintén meghatározó jelentőségű, hogy a DM Active Beauty magazin mellett a mi kiadásunkban jelenik meg az FTC Zöld és Fehér életmód- és sportkultúra-magazinja, decembertől pedig a Fundamenta Lakáskassza Otthonok és Megoldások magazinja.
Első lépésként, januárban elindítjuk a Content Studio by Marquard Media részlegünket, emellett határozottan haladunk tovább a digitális úton, célunk, hogy tovább erősítsük platformtól független tartalomszolgáltatói mivoltunkat és a digitális térben is vezető termékeket hozzunk létre.

 

A médiavezetők részletes évértékelőjét elolvashatja a Marketing&Media legújabb számában.

  • Megosztom