Bemutatták az Effie Indexet – itthon élen a Vodafone és az ACG

Nyilvánosságra hozták a tavalyi Effie hatékonysági versenyeken nyújtott teljesítmények alapján készült Effie Indexet. A Globális Hatékonysági Rangsorban a megbízók között az Unilever került az első helyre, a Coca-Cola bizonyult a leghatékonyabb márkának, míg az ügynökségi hálózatok között a McCann Worldgroup nyert.

Az Effie Worldwide 10. alkalommal adta ki az Effie Index éves összeállítást, amely az előző év leghatékonyabbnak bizonyult marketing aktivitásait felmutató vállalatok világszerte elismert globális rangsora. A marketing hatékonysága fontosabb, mint valaha, különösen a gazdasági bizonytalanság idején. Az Index azon túl, hogy jó példákat mutat be, felhívja a figyelmet azokra a vállalatokra, amelyek kiváló szakmai teljesítményükkel vívták ki ezt az egyedülálló, rangos elismerést.

A 2020-as Effie Index rangsorban több mint 4000 döntőbe jutott versenyző teljesítménye tükröződik vissza, akik a 2019-ben világszerte megrendezett Effie hatékonysági versenyeken – egy globális, négy regionális és 46 nemzeti versenyen – kiemelkedő eredményeket értek el.

Minden, az Effie Indexben és a hazai rangsorban szereplő márka és vállalat szigorú zsűrizési rendszer folyamán kapott értékelést esettanulmányaikra a jelentős számú szakértő iparági bírák részéről, akik megvizsgálták a pályaművek stratégiai kommunikációs kihívásait, céljait, az ötletet, az ötlet kreatív megvalósítását és – amitől Effie az Effie – az elért kimagasló eredményeket.

Az Effie Index 2020 Globális Hatékonysági Rangsorában a leghatékonyabb megbízók között az Unilever lett az első, a Coca-Colát és a Nestlét megelőzve. Az Unilever sorban a negyedik évben bizonyult a legjobbnak ebben a kategóriában, az elmúlt tíz évben pedig hétszer szerezte meg az első helyet.

A leghatékonyabb márkák között a Coca-Colca végzett az élen, őket két gyorsétteremlánc, a McDonald’s és a KFC követte. A leghatékonyabb ügynökségi holding társaságok rangsorában a WPP lett az első, megelőzve az Omnicomot és az IPG-t. A McCann Worldgroup nyert a leghatékonyabb ügynökségi hálózatok között, az Ogilvy lett a második, míg a harmadik a BBDO Worldwide. A leghatékonyabb ügynökségi irodának az FP7 McCann Dubai bizonyult, őket az Ogilvy Mumbai és McCann Worldgroup India (New Delhi) követte. A leghatékonyabb független ügynökség a Banda lett a Dejavu és a The Womb Communications előtt.

A 2019-ben megtartott Effie Awards Hungary versenyen született eredmények alapján, az Effie Index szempontrendszerét és elérhető pontszámait alkalmazva a leghatékonyabb hazai iparági szereplők rangsorában a Megbízók toplistáján a Vodafone Magyarország lett az első, a Heineken Hungáriát és a Telenor Magyarországot megelőzve. Az ügynökségi toplistán az ACG végzett az élen, őket a Publicis és a HPS követték, míg az ügynökségi hálózatok között a Publicis bizonyult a legjobbnak a Wavemaker Hungary és az Isobar Budapest előtt.

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mi lesz az idei Effie Awards Hungary sorsa, a szervezők közlése alapján a verseny megrendezésével kapcsolatos döntéshozatal folyamatban van.

  • Megosztom